Consument onvoldoende op hoogte van autogarantie

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Snammeli

    Volgens mijn informatie is een klant helemaal niet verplicht om naar een merkdealer te gaan voor onderhoud en reparatie. En dat met behoud van de normale garantie. Natuurlijk, als er sprake is van garantie zal een merkdealer die moeten verlenen.
    Dus misschien moet de heer blaasbalg van Bussel wat meer doen aan klanten VOORLICHTING dan aan klanten ondervraging. Lijkt me een betere inzet van energie dan merkdealers tegen vrije werkplaatsen tegen elkaar op te zetten en te doen alsof een klant geen keuze heeft.

  • ASR

    Heeft meneer van Bussel al bedacht wat deze werkwijze voor gevolg heeft voor de aanschafprijzen voor de consument? Merkdealers zullen niet meer in staat zijn om enige vorm van korting bij aanschaf of service / coulance in geval van problem te verlenen als dit zich doorzet. Overigens, uit eigen ervaring kan ik u melden dat de merkdealer in veel gevallen niet duurder is dan een universeel. Zeker in die gevallen waarbij het voor de merkdealer een gekend probleem is, is dit zo opgelost. De universeel heeft heel vaak deze kennis niet en zal nogal wat zoekuren nodig hebben om e.e.a. uiteindelijk op te lossen… Ter overdenking; je gaat met je Ipad toch ook niet naar een Windows-retailer voor een reparatie?

  • Stefanie Reuvers

    Ik heb nu zelf een voorval met de merkdealer, bij een auto van nog geen 3 jaar en net 20.000km op de teller..De auto heeft een kapotte injector en omdat ik de 2e servicebeurt van de auto uit heb laten voeren door een BOVAG en Boschservice erkend bedrijf, wat me overigens € 120,- scheelde, voor dezelfde beurt, doet de merkdealer helemaal niets voor mij…Geen coulance of wat dan ook, met het argument dat ik geen klant bij hun ben….Nou sorry, ik heb de auto op de markt gekocht……Met mijn klacht naa Ford NL gegaan endie geven hetzelfde argument, dus als consument zijnde ben je gewoon VERPLICHT om naar de merkdealer te gaan…Snap dat ze deze garantie dan kunnen geven, omdat de factuur vele malen hoger is dan bij een vrije werkplaats, je betaald hem dan zelf…….

    Stef

Consument onvoldoende op hoogte van autogarantie | Automotive Online

Consument onvoldoende op hoogte van autogarantie

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Snammeli

    Volgens mijn informatie is een klant helemaal niet verplicht om naar een merkdealer te gaan voor onderhoud en reparatie. En dat met behoud van de normale garantie. Natuurlijk, als er sprake is van garantie zal een merkdealer die moeten verlenen.
    Dus misschien moet de heer blaasbalg van Bussel wat meer doen aan klanten VOORLICHTING dan aan klanten ondervraging. Lijkt me een betere inzet van energie dan merkdealers tegen vrije werkplaatsen tegen elkaar op te zetten en te doen alsof een klant geen keuze heeft.

  • ASR

    Heeft meneer van Bussel al bedacht wat deze werkwijze voor gevolg heeft voor de aanschafprijzen voor de consument? Merkdealers zullen niet meer in staat zijn om enige vorm van korting bij aanschaf of service / coulance in geval van problem te verlenen als dit zich doorzet. Overigens, uit eigen ervaring kan ik u melden dat de merkdealer in veel gevallen niet duurder is dan een universeel. Zeker in die gevallen waarbij het voor de merkdealer een gekend probleem is, is dit zo opgelost. De universeel heeft heel vaak deze kennis niet en zal nogal wat zoekuren nodig hebben om e.e.a. uiteindelijk op te lossen… Ter overdenking; je gaat met je Ipad toch ook niet naar een Windows-retailer voor een reparatie?

  • Stefanie Reuvers

    Ik heb nu zelf een voorval met de merkdealer, bij een auto van nog geen 3 jaar en net 20.000km op de teller..De auto heeft een kapotte injector en omdat ik de 2e servicebeurt van de auto uit heb laten voeren door een BOVAG en Boschservice erkend bedrijf, wat me overigens € 120,- scheelde, voor dezelfde beurt, doet de merkdealer helemaal niets voor mij…Geen coulance of wat dan ook, met het argument dat ik geen klant bij hun ben….Nou sorry, ik heb de auto op de markt gekocht……Met mijn klacht naa Ford NL gegaan endie geven hetzelfde argument, dus als consument zijnde ben je gewoon VERPLICHT om naar de merkdealer te gaan…Snap dat ze deze garantie dan kunnen geven, omdat de factuur vele malen hoger is dan bij een vrije werkplaats, je betaald hem dan zelf…….

    Stef