FinancialLease.nl: Van online pionier tot persoonlijke partner

Oliebollenspecial • Juist vanwege de kennis en ervaring met online, is de keuze die nu is gemaakt opvallend: ze stappen de deur uit met een buitendienst.
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Het was al een tijdje duidelijk dat FinancialLease.nl grote stappen maakt. Dit jaar werden ROS Finance en BD Lease overgenomen, overnames die pasten bij de al eerder uitgesproken groeiambitie van het bedrijf.

Ruim 12,5  jaar geleden begon FinancialLease.nl met een volledige focus op online. De centrale marktbenadering betaalde zich uit. Vorig jaar werd er al met zo’n tweeduizend autobedrijven samen gewerkt. En inmiddels is dit aantal gegroeid naar drieduizend. Deze indrukwekkende groei trok de aandacht van de Nederlandse investeringsmaatschappij Egeria, die besloot FinancialLease.nl over te nemen.

Persoonlijk contact

Juist vanwege de kennis en ervaring met online, is de keuze die nu is gemaakt opvallend: ze stappen de deur uit met een buitendienst. Manager Iseikh Nasibdar legt het uit: “Voor één keer trekken we de traditionele schoenen aan. We stellen een team van acht accountmanagers samen, met ieder een relatief kleine regio. Zodat de autobedrijven nu ook een gezicht te zien krijgen.” Online marketeer Chantal van Noort voegt toe: “We denken dat face-to-face gesprekken een mooie aanvulling zijn op het persoonlijke contact dat er nu al online en via de telefoon is. We doen meer dan alleen leasen; we willen autobedrijven een duwtje geven bij de verkoop. We kunnen op allerlei manieren helpen met de marketing. Zie ons dus niet alleen als een leasebedrijf, maar ook als een online marketingbureau. Wij hebben kennis die het autobedrijf niet heeft en onze kennis delen we graag.” Nasibdar knikt: “Met als doelstelling om de samenwerking nog succesvoller te maken. En de accountmanagers zorgen ervoor dat we écht samen optrekken.”

Community opbouwen

“Er staan nu ongeveer 110 duizend auto’s te koop bij de autobedrijven waar we mee samenwerken. In plaats van heel veel meer bedrijven daaraan toe te voegen, is ervoor gekozen om te gaan voor intensievere samenwerkingen. In het komende jaar worden in de verschillende regio’s events georganiseerd om die samenwerking te versterken. Van Noort: “We willen een community opbouwen. Op een aantal gebieden zijn wij echt experts. En daar willen we onze partners nog meer mee helpen.” In de showroom wordt de autoverkoper geholpen met een snelle respons op een aanvraag. Nasibdar benadrukt: “We reageren supersnel. Soms hebben we tijdens de proefrit al een antwoord. Dankzij onze samenwerking met diverse banken, begrijpen we welke belangen voor welke banken zwaar wegen. Hierdoor kunnen we de vaart erin houden.”

FinancialLease.nl: Van online pionier tot persoonlijke partner | Automotive Online

FinancialLease.nl: Van online pionier tot persoonlijke partner

Oliebollenspecial • Juist vanwege de kennis en ervaring met online, is de keuze die nu is gemaakt opvallend: ze stappen de deur uit met een buitendienst.
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Het was al een tijdje duidelijk dat FinancialLease.nl grote stappen maakt. Dit jaar werden ROS Finance en BD Lease overgenomen, overnames die pasten bij de al eerder uitgesproken groeiambitie van het bedrijf.

Ruim 12,5  jaar geleden begon FinancialLease.nl met een volledige focus op online. De centrale marktbenadering betaalde zich uit. Vorig jaar werd er al met zo’n tweeduizend autobedrijven samen gewerkt. En inmiddels is dit aantal gegroeid naar drieduizend. Deze indrukwekkende groei trok de aandacht van de Nederlandse investeringsmaatschappij Egeria, die besloot FinancialLease.nl over te nemen.

Persoonlijk contact

Juist vanwege de kennis en ervaring met online, is de keuze die nu is gemaakt opvallend: ze stappen de deur uit met een buitendienst. Manager Iseikh Nasibdar legt het uit: “Voor één keer trekken we de traditionele schoenen aan. We stellen een team van acht accountmanagers samen, met ieder een relatief kleine regio. Zodat de autobedrijven nu ook een gezicht te zien krijgen.” Online marketeer Chantal van Noort voegt toe: “We denken dat face-to-face gesprekken een mooie aanvulling zijn op het persoonlijke contact dat er nu al online en via de telefoon is. We doen meer dan alleen leasen; we willen autobedrijven een duwtje geven bij de verkoop. We kunnen op allerlei manieren helpen met de marketing. Zie ons dus niet alleen als een leasebedrijf, maar ook als een online marketingbureau. Wij hebben kennis die het autobedrijf niet heeft en onze kennis delen we graag.” Nasibdar knikt: “Met als doelstelling om de samenwerking nog succesvoller te maken. En de accountmanagers zorgen ervoor dat we écht samen optrekken.”

Community opbouwen

“Er staan nu ongeveer 110 duizend auto’s te koop bij de autobedrijven waar we mee samenwerken. In plaats van heel veel meer bedrijven daaraan toe te voegen, is ervoor gekozen om te gaan voor intensievere samenwerkingen. In het komende jaar worden in de verschillende regio’s events georganiseerd om die samenwerking te versterken. Van Noort: “We willen een community opbouwen. Op een aantal gebieden zijn wij echt experts. En daar willen we onze partners nog meer mee helpen.” In de showroom wordt de autoverkoper geholpen met een snelle respons op een aanvraag. Nasibdar benadrukt: “We reageren supersnel. Soms hebben we tijdens de proefrit al een antwoord. Dankzij onze samenwerking met diverse banken, begrijpen we welke belangen voor welke banken zwaar wegen. Hierdoor kunnen we de vaart erin houden.”