Stellantis brengt bestelwagens onder in nieuwe divisie Pro One

Stellantis • De komende tijd volgen twaalf nieuwe modellen, waarvan diverse elektrisch aangedreven.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Stellantis

Stellantis gaat alle activiteiten met lichte bedrijfswagens onderbrengen in de nieuwe divisie Pro One. Daarmee wil het concern het marktaandeel vergroten en de verduurzaming gestructureerd aanpakken. Dat meldt Stellantis.

Voor dit jaar heeft Stellantis – het moederbedrijf van onder meer RAM, Fiat, Opel, Peugeot, Opel en Citroën – alvast twaalf nieuwe bestelwagens in alle segmenten aangekondigd. De elektrische bestellers krijgen een grotere actieradius en er komen enkele modellen met brandstofcel, dus op waterstof.

Stellantis zet stevig in op connectiviteit. Alle nieuwe modellen worden ‘connected’ en vanaf 2026 moeten mobiele updates kunnen plaatsvinden. Daarmee wordt het mogelijk om meer omzet te halen uit de verkoop van extra online services. In 2030 wil Stellantis met zulke netwerkdiensten 5 miljard euro extra omzet behalen.

Met 1,6 miljoen verkochte voertuigen per jaar is de bedrijfswagendivisie nu al goed voor eenderde van de netto-omzet van Stellantis. Het doel is om dit in 2030 te verdubbelen ten opzichte van 2021. Dan wil het concern ook dat 40 procent van de bedrijfswagens elektrisch wordt aangedreven.

In Italië bouwt Stellantis onder de meer de populaire Fiat Ducato, Peugeot Boxer en Citroën Jumper. De voertuigen verschillen slechts op details van elkaar.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Stellantis brengt bestelwagens onder in nieuwe divisie Pro One | Automotive Online

Stellantis brengt bestelwagens onder in nieuwe divisie Pro One

Stellantis • De komende tijd volgen twaalf nieuwe modellen, waarvan diverse elektrisch aangedreven.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Foto: Stellantis

Stellantis gaat alle activiteiten met lichte bedrijfswagens onderbrengen in de nieuwe divisie Pro One. Daarmee wil het concern het marktaandeel vergroten en de verduurzaming gestructureerd aanpakken. Dat meldt Stellantis.

Voor dit jaar heeft Stellantis – het moederbedrijf van onder meer RAM, Fiat, Opel, Peugeot, Opel en Citroën – alvast twaalf nieuwe bestelwagens in alle segmenten aangekondigd. De elektrische bestellers krijgen een grotere actieradius en er komen enkele modellen met brandstofcel, dus op waterstof.

Stellantis zet stevig in op connectiviteit. Alle nieuwe modellen worden ‘connected’ en vanaf 2026 moeten mobiele updates kunnen plaatsvinden. Daarmee wordt het mogelijk om meer omzet te halen uit de verkoop van extra online services. In 2030 wil Stellantis met zulke netwerkdiensten 5 miljard euro extra omzet behalen.

Met 1,6 miljoen verkochte voertuigen per jaar is de bedrijfswagendivisie nu al goed voor eenderde van de netto-omzet van Stellantis. Het doel is om dit in 2030 te verdubbelen ten opzichte van 2021. Dan wil het concern ook dat 40 procent van de bedrijfswagens elektrisch wordt aangedreven.

In Italië bouwt Stellantis onder de meer de populaire Fiat Ducato, Peugeot Boxer en Citroën Jumper. De voertuigen verschillen slechts op details van elkaar.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.