Mediabestedingen 10% lager, Renault is ‘big spender’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit cijfers van mediabureau Adfact, bewerkt door Automotive.

Onlangs werd Renault nog door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt om een misleidende tv-commercial.

Vorig jaar bedroegen de offline mediabestedingen na negen maanden nog 281 miljoen euro, dat betekent een daling van de uitgaven van ruim 10 procent.

Online bestededingen niet goed meetbaar
Adfact kijkt naar de bruto mediawaarde, eventuele kortingen die de importeurs krijgen zijn hierin niet verrekend. Online bestedingen zijn voor Adfact niet goed meetbaar en worden niet meegenomen.

Op modelniveau is het meest geld uitgegeven door Kia, dat voor meer dan 7 miljoen euro aan mediawaarde inkocht voor de Picanto.

Kijk voor een overzicht  op merk- en modelniveau in de rubriek Feiten & cijfers

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Mediabestedingen 10% lager, Renault is ‘big spender’ | Automotive Online

Mediabestedingen 10% lager, Renault is ‘big spender’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit cijfers van mediabureau Adfact, bewerkt door Automotive.

Onlangs werd Renault nog door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt om een misleidende tv-commercial.

Vorig jaar bedroegen de offline mediabestedingen na negen maanden nog 281 miljoen euro, dat betekent een daling van de uitgaven van ruim 10 procent.

Online bestededingen niet goed meetbaar
Adfact kijkt naar de bruto mediawaarde, eventuele kortingen die de importeurs krijgen zijn hierin niet verrekend. Online bestedingen zijn voor Adfact niet goed meetbaar en worden niet meegenomen.

Op modelniveau is het meest geld uitgegeven door Kia, dat voor meer dan 7 miljoen euro aan mediawaarde inkocht voor de Picanto.

Kijk voor een overzicht  op merk- en modelniveau in de rubriek Feiten & cijfers

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.