Reclameman Roorda: Succes van campagne begint bij eigen medewerkers
Intern de campagne voor een nieuwe auto of dienst verkopen, is misschien wel moeilijker dan het verkopen van de auto zelf. Dat zegt reclameman Eugène Roorda, bekend van onder andere de Bob jij of Bob ik-campagne en voormalig columnist bij BNR Nieuwsradio. “Het intern verkopen van je reclamecampagne vond ik daarom altijd een wezenlijk onderdeel van een introductie”, zegt hij. “Je moet ervoor zorgen dat het personeel het merk begrijpt, vertellen welke acties aan een campagne hangen en wat er van iedereen wordt verwacht.”
Op het Automotive Marketing Event geeft Roorda tips en ideeën over hoe je als bedrijf je eigen marketingcampagne kunt ontwikkelen en goed kunt uitvoeren. “Het begint natuurlijk bij de mensen: heb je voldoende creativiteit en doorzettingsvermogen in huis? Als dat zo is, dan kun je gaan bouwen. Het neerzetten van een merk is dankzij internet niet meer voorbehouden aan grote internetjongens of het automerk, je kunt er ook als kleiner bedrijf heel veel bereiken. Als je het slim aanpakt.”
Het Automotive Marketing Event vindt plaats op 1 november, vanaf 15.00 uur in PG1 Summit Plaza, Zaandam. Naast Roorda spreken onder meer datascientist Danny Oosterveer, neuromarketeer Roeland Dietvorst en reputatiemanagement-expert Paul Stamsnijder. Voor meer informatie, klik hier.
Hieronder ziet u een impressie van de vorige editie: