Reclameman Roorda: Succes van campagne begint bij eigen medewerkers

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
Eugène Rooda: een betere campagne begint intern. (Foto: Roorda)

Intern de campagne voor een nieuwe auto of dienst verkopen, is misschien wel moeilijker dan het verkopen van de auto zelf. Dat zegt reclameman Eugène Roorda, bekend van onder andere de Bob jij of Bob ik-campagne en voormalig columnist bij BNR Nieuwsradio. “Het intern verkopen van je reclamecampagne vond ik daarom altijd een wezenlijk onderdeel van een introductie”, zegt hij. “Je moet ervoor zorgen dat het personeel het merk begrijpt, vertellen welke acties aan een campagne hangen en wat er van iedereen wordt verwacht.”

Op het Automotive Marketing Event geeft Roorda tips en ideeën over hoe je als bedrijf je eigen marketingcampagne kunt ontwikkelen en goed kunt uitvoeren. “Het begint natuurlijk bij de mensen: heb je voldoende creativiteit en doorzettingsvermogen in huis? Als dat zo is, dan kun je gaan bouwen. Het neerzetten van een merk is dankzij internet niet meer voorbehouden aan grote internetjongens of het automerk, je kunt er ook als kleiner bedrijf heel veel bereiken. Als je het slim aanpakt.”

Het Automotive Marketing Event vindt plaats op 1 november, vanaf 15.00 uur in PG1 Summit Plaza, Zaandam. Naast Roorda spreken onder meer datascientist Danny Oosterveer, neuromarketeer Roeland Dietvorst en reputatiemanagement-expert Paul Stamsnijder.  Voor meer informatie, klik hier.

Hieronder ziet u een impressie van de vorige editie:

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Reclameman Roorda: Succes van campagne begint bij eigen medewerkers | Automotive Online

Reclameman Roorda: Succes van campagne begint bij eigen medewerkers

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
Eugène Rooda: een betere campagne begint intern. (Foto: Roorda)

Intern de campagne voor een nieuwe auto of dienst verkopen, is misschien wel moeilijker dan het verkopen van de auto zelf. Dat zegt reclameman Eugène Roorda, bekend van onder andere de Bob jij of Bob ik-campagne en voormalig columnist bij BNR Nieuwsradio. “Het intern verkopen van je reclamecampagne vond ik daarom altijd een wezenlijk onderdeel van een introductie”, zegt hij. “Je moet ervoor zorgen dat het personeel het merk begrijpt, vertellen welke acties aan een campagne hangen en wat er van iedereen wordt verwacht.”

Op het Automotive Marketing Event geeft Roorda tips en ideeën over hoe je als bedrijf je eigen marketingcampagne kunt ontwikkelen en goed kunt uitvoeren. “Het begint natuurlijk bij de mensen: heb je voldoende creativiteit en doorzettingsvermogen in huis? Als dat zo is, dan kun je gaan bouwen. Het neerzetten van een merk is dankzij internet niet meer voorbehouden aan grote internetjongens of het automerk, je kunt er ook als kleiner bedrijf heel veel bereiken. Als je het slim aanpakt.”

Het Automotive Marketing Event vindt plaats op 1 november, vanaf 15.00 uur in PG1 Summit Plaza, Zaandam. Naast Roorda spreken onder meer datascientist Danny Oosterveer, neuromarketeer Roeland Dietvorst en reputatiemanagement-expert Paul Stamsnijder.  Voor meer informatie, klik hier.

Hieronder ziet u een impressie van de vorige editie:

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.