Leaseplan koerst op beursgang in juni

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Ceo Tex Gunning ziet 'megatrend' in leasewereld. (Foto: Leaseplan)

Dat meldt de leasemaatschappij vandaag.

Ook liet het bedrijf weten rond juni dit jaar de eerder aangekondigde beursgang te willen maken, al is de uiteindelijke beslissing aan de aandeelhouders, zegt ceo Tex Gunning.

Leaseplan ziet een cruciale rol weggelegd voor het vorig jaar uitgerolde Carnext.com. Dit online platform voor de inzet van 3-4 jaar oude ex-leaseauto’s is in heel Europa actief. Leaseplan biedt deze auto’s aan in de verkoop, lease of met abonnementen (car as a service), in plaats van ze te verkopen aan de tussenhandel. Verwachting is dat het jaarlijks om zo’n 250 duizend auto’s zal gaan, die online en vanuit vijftig Europese vestigingen worden aangeboden. B2C-remarketing wordt steeds belangrijker voor de grote Europese leasemaatschappijen. Volgens Gunning is het car as a service-principe een bepalende ‘megatrend’ in de leasewereld. Leaseplan denkt met deze activiteiten ‘honderden miljoenen euro’s’ meer winst te kunnen genereren. 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Leaseplan koerst op beursgang in juni | Automotive Online

Leaseplan koerst op beursgang in juni

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Ceo Tex Gunning ziet 'megatrend' in leasewereld. (Foto: Leaseplan)

Dat meldt de leasemaatschappij vandaag.

Ook liet het bedrijf weten rond juni dit jaar de eerder aangekondigde beursgang te willen maken, al is de uiteindelijke beslissing aan de aandeelhouders, zegt ceo Tex Gunning.

Leaseplan ziet een cruciale rol weggelegd voor het vorig jaar uitgerolde Carnext.com. Dit online platform voor de inzet van 3-4 jaar oude ex-leaseauto’s is in heel Europa actief. Leaseplan biedt deze auto’s aan in de verkoop, lease of met abonnementen (car as a service), in plaats van ze te verkopen aan de tussenhandel. Verwachting is dat het jaarlijks om zo’n 250 duizend auto’s zal gaan, die online en vanuit vijftig Europese vestigingen worden aangeboden. B2C-remarketing wordt steeds belangrijker voor de grote Europese leasemaatschappijen. Volgens Gunning is het car as a service-principe een bepalende ‘megatrend’ in de leasewereld. Leaseplan denkt met deze activiteiten ‘honderden miljoenen euro’s’ meer winst te kunnen genereren. 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.