Arval Nederland ziet vlootomvang met 18,5 procent toenemen

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Arval opende vorig jaar ook een experience center waar diverse mobiliteitsdiensten worden getoond. (Foto: Arval).

Leasemaatschappij Arval zag zijn vloot in Nederland met 18,5 procent toenemen, naar 47 duizend auto’s. Dat meldt het bedrijf vandaag. In de businessunit Corporate & International bedroeg de groei 7,6 procent, de rentaldivisie noteerde 28,1 procent groei en de retaildivisie liet een groei van 96,6 procent zien. Deze groei zit vooral in private lease en white labels. Zo haalde Arval vorig jaar onder andere Opel binnen voor het faciliteren van de leaseactiviteiten.

Internationaal groeide de autovloot in 2019 met 9,1 procent, naar 1,3 miljoen auto’s. Arval is actief in 29 landen. Er werden in totaal 380.982 nieuwe contracten gesloten (+8%) en 269.830 auto’s verkocht (+6%).

Evenals ALD, dat vorige week zijn cijfers bekendmaakte, ziet ook Arval een flinke verschuiving in de vloot naar minder milieubelastende auto’s. Het aandeel diesels daalde van 22 naar 19 procent en het aandeel EV’s steeg van 800 naar 2700 in Nederland.

Arval opende vorig jaar ook zijn ‘Disco’, een experience center. Bekijk hieronder onze vlog tijdens de opening:

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Arval Nederland ziet vlootomvang met 18,5 procent toenemen | Automotive Online

Arval Nederland ziet vlootomvang met 18,5 procent toenemen

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Arval opende vorig jaar ook een experience center waar diverse mobiliteitsdiensten worden getoond. (Foto: Arval).

Leasemaatschappij Arval zag zijn vloot in Nederland met 18,5 procent toenemen, naar 47 duizend auto’s. Dat meldt het bedrijf vandaag. In de businessunit Corporate & International bedroeg de groei 7,6 procent, de rentaldivisie noteerde 28,1 procent groei en de retaildivisie liet een groei van 96,6 procent zien. Deze groei zit vooral in private lease en white labels. Zo haalde Arval vorig jaar onder andere Opel binnen voor het faciliteren van de leaseactiviteiten.

Internationaal groeide de autovloot in 2019 met 9,1 procent, naar 1,3 miljoen auto’s. Arval is actief in 29 landen. Er werden in totaal 380.982 nieuwe contracten gesloten (+8%) en 269.830 auto’s verkocht (+6%).

Evenals ALD, dat vorige week zijn cijfers bekendmaakte, ziet ook Arval een flinke verschuiving in de vloot naar minder milieubelastende auto’s. Het aandeel diesels daalde van 22 naar 19 procent en het aandeel EV’s steeg van 800 naar 2700 in Nederland.

Arval opende vorig jaar ook zijn ‘Disco’, een experience center. Bekijk hieronder onze vlog tijdens de opening:

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.