VW bouwt twee fabrieken om voor EV-productie

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
In Hannover wordt vanaf 2022 onder meer deze ID.buzz gebouwd. (Foto: Volkswagen)

Na Zwickau gaat autofabrikant Volkswagen ook elektrische auto’s produceren in zijn fabrieken in Hannover en Emden. De nieuwe plannen werden vandaag gepresenteerd aan het personeel. Dat meldt Volkswagen. 

“We bewegen op topsnelheid naar de productie van elektrische auto’s. Emden en Hannover gaan samen met Zwickau het grootste productie netwerk van elektrische voertuigen en Europa vormen”, aldus boardmember Gunnar Kilian op een personeelsbijeenkomst in Emden.

Op een bijeenkomst eerder dit jaar maakte Volkswagen bekend dat het in 2025 een miljoen volledig elektrische auto’s wil verkopen en de helft van zijn volume moet bestaan uit EV’s of plug-ins. In Nederland moet in 2020 twintig procent van de verkoop van het merk uit EV’s bestaan. Daarmee blijft het andere merken ver voor. Lees in de nieuwe Automotive meer over de EV-plannen van VW en andere fabrikanten.

In Hannover loopt vanaf 2022 de ID.Buzz van de band, een op de T1 bus geïnspireerde elektrische personenbus. Naast de ID.Buzz blijven in Hannover ook modellen met een brandstofmotor in productie. Op dit moment is Hannover de productielocatie voor de Tiguan, de Amarok, de T6 en de elektrische Crafter.

In Emden, waar nu de Passat en Arteon worden gebouwd, schakelt de fabriek vanaf 2022 ook over op de productie van elektrische auto’s. Welke modellen dat zullen zijn is nog niet bekend.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

VW bouwt twee fabrieken om voor EV-productie | Automotive Online

VW bouwt twee fabrieken om voor EV-productie

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
In Hannover wordt vanaf 2022 onder meer deze ID.buzz gebouwd. (Foto: Volkswagen)

Na Zwickau gaat autofabrikant Volkswagen ook elektrische auto’s produceren in zijn fabrieken in Hannover en Emden. De nieuwe plannen werden vandaag gepresenteerd aan het personeel. Dat meldt Volkswagen. 

“We bewegen op topsnelheid naar de productie van elektrische auto’s. Emden en Hannover gaan samen met Zwickau het grootste productie netwerk van elektrische voertuigen en Europa vormen”, aldus boardmember Gunnar Kilian op een personeelsbijeenkomst in Emden.

Op een bijeenkomst eerder dit jaar maakte Volkswagen bekend dat het in 2025 een miljoen volledig elektrische auto’s wil verkopen en de helft van zijn volume moet bestaan uit EV’s of plug-ins. In Nederland moet in 2020 twintig procent van de verkoop van het merk uit EV’s bestaan. Daarmee blijft het andere merken ver voor. Lees in de nieuwe Automotive meer over de EV-plannen van VW en andere fabrikanten.

In Hannover loopt vanaf 2022 de ID.Buzz van de band, een op de T1 bus geïnspireerde elektrische personenbus. Naast de ID.Buzz blijven in Hannover ook modellen met een brandstofmotor in productie. Op dit moment is Hannover de productielocatie voor de Tiguan, de Amarok, de T6 en de elektrische Crafter.

In Emden, waar nu de Passat en Arteon worden gebouwd, schakelt de fabriek vanaf 2022 ook over op de productie van elektrische auto’s. Welke modellen dat zullen zijn is nog niet bekend.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.