‘PSA zet in op occasionmarkt’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
De compacte Peugeot 208 is ook als occasion geliefd (foto: Peugeot)

PSA, het concern van Peugeot, Citroën, DS en Opel, wil zowel meer occasions verkopen als de winst per auto fors vergroten, meldt Reuters. Marc Lechantre, verantwoordelijk voor de occasionverkoop bij PSA, vertelt dat het bedrijf dit jaar 600 duizend occasions verkoopt. Dat zou in 2021 gestegen moeten zijn naar 800 duizend auto’s. Samen met een vergrote winst per auto zou de winstgevendheid van de occasiondivisie in vijf jaar (gerekend vanaf 2016) viermaal groter moeten worden. In de afgelopen jaren kocht PSA onder meer online occasionverkoopsite Aramisauto, dat laten op zijn beurt weer Cardoen kocht.

De ambities zijn deel van het strategisch plan ‘Push to Pass’ dat PSA in 2016 presenteerde. Deel daarvan is onder meer de multimerk aftersales strategie, die PSA ook grip moet geven op het universele kanaal.

‘PSA zet in op occasionmarkt’ | Automotive Online

‘PSA zet in op occasionmarkt’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
De compacte Peugeot 208 is ook als occasion geliefd (foto: Peugeot)

PSA, het concern van Peugeot, Citroën, DS en Opel, wil zowel meer occasions verkopen als de winst per auto fors vergroten, meldt Reuters. Marc Lechantre, verantwoordelijk voor de occasionverkoop bij PSA, vertelt dat het bedrijf dit jaar 600 duizend occasions verkoopt. Dat zou in 2021 gestegen moeten zijn naar 800 duizend auto’s. Samen met een vergrote winst per auto zou de winstgevendheid van de occasiondivisie in vijf jaar (gerekend vanaf 2016) viermaal groter moeten worden. In de afgelopen jaren kocht PSA onder meer online occasionverkoopsite Aramisauto, dat laten op zijn beurt weer Cardoen kocht.

De ambities zijn deel van het strategisch plan ‘Push to Pass’ dat PSA in 2016 presenteerde. Deel daarvan is onder meer de multimerk aftersales strategie, die PSA ook grip moet geven op het universele kanaal.