Bovag dient klacht in tegen Profile Tyrecenter

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Bovag Autodealers is deze tekst misleidend. “De werkplaatsen van dealers zijn, ook op bandengebied, uitstekend uitgerust”, zegt Hans Bresser, manager BOVAG Autodealers. “Voor concurrentie zijn we helemaal niet bang, maar de consument moet wel kunnen kiezen op basis van correcte informatie. We hebben daarom meteen een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie. Als het aan ons ligt, moet Profile Tyrecenter zijn commercial direct uit de ether halen.”

Boter
Volgens ceo Luc van Bussel van the Alwaysbemobile company, moedermaatschappij van Profile Tyrecenter, heeft de Bovag boter op het hoofd. “Jarenlang worden we geïntimideerd met een landelijke campagne met als slogan ‘liever de dealer’, nota bene gefinancierd door de leden, dus ook door ons. En nu wij uit eigen middelen een campagne starten die op ludieke wijze een loopje neemt met die slogan, krijgen we dezelfde Bovag op onze eigen kosten op onze nek”, aldus Van Bussel.

Volgens de directievoorzitter toont de actie nog maar eens aan dat de voorkeur binnen de Bovag uitgaat naar het dealerkanaal. “Niets nieuws, maar wel verstorend, vervelend en erg monopolistisch gedacht.” Afgezien van de sentimenten is er volgens Van Bussel ook inhoudelijk niets aan te merken op de campagne. “Het is een aantoonbaar feit dat bandenspecialisten een uitgebreidere keuze en service bieden en lagere prijzen hanteren dan dealers.”
De Reclame Code Commissie doet op 12 mei uitspraak.

Update 23-06-2009: De Reclame Code Commissie beraadt zich nog over de uitspraak. Uitspraak binnen zes weken.

Bovag dient klacht in tegen Profile Tyrecenter | Automotive Online

Bovag dient klacht in tegen Profile Tyrecenter

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Bovag Autodealers is deze tekst misleidend. “De werkplaatsen van dealers zijn, ook op bandengebied, uitstekend uitgerust”, zegt Hans Bresser, manager BOVAG Autodealers. “Voor concurrentie zijn we helemaal niet bang, maar de consument moet wel kunnen kiezen op basis van correcte informatie. We hebben daarom meteen een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie. Als het aan ons ligt, moet Profile Tyrecenter zijn commercial direct uit de ether halen.”

Boter
Volgens ceo Luc van Bussel van the Alwaysbemobile company, moedermaatschappij van Profile Tyrecenter, heeft de Bovag boter op het hoofd. “Jarenlang worden we geïntimideerd met een landelijke campagne met als slogan ‘liever de dealer’, nota bene gefinancierd door de leden, dus ook door ons. En nu wij uit eigen middelen een campagne starten die op ludieke wijze een loopje neemt met die slogan, krijgen we dezelfde Bovag op onze eigen kosten op onze nek”, aldus Van Bussel.

Volgens de directievoorzitter toont de actie nog maar eens aan dat de voorkeur binnen de Bovag uitgaat naar het dealerkanaal. “Niets nieuws, maar wel verstorend, vervelend en erg monopolistisch gedacht.” Afgezien van de sentimenten is er volgens Van Bussel ook inhoudelijk niets aan te merken op de campagne. “Het is een aantoonbaar feit dat bandenspecialisten een uitgebreidere keuze en service bieden en lagere prijzen hanteren dan dealers.”
De Reclame Code Commissie doet op 12 mei uitspraak.

Update 23-06-2009: De Reclame Code Commissie beraadt zich nog over de uitspraak. Uitspraak binnen zes weken.