Profile en LKQ hoofdsponsor nieuw autoprogramma

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Melanie Schuurman is een van de monteurs in het programma 'Geluk op Wielen'. (Foto: Geluk op Wielen)

Op SBS6 vindt op 5 maart om 15.30 de eerste aflevering plaats van ‘Geluk op Wielen’. Onderdelenleverancier LKQ/Fource (met Mijngarage.nl) en garageformule Profile zijn hoofdsponsor van dit programma, dat is geproduceerd door Gwen Jansen.

Volgens de makers blijkt uit onderzoek dat bijna de helft van de autobezitters graag ‘milieuvriendelijker’ zouden willen rijden. Of dat is omdat dit vaak ook vriendelijker is voor de portemonnee, vertelt het onderzoek, uitgevoerd door Motivaction, niet.

In elke aflevering van het programma stelt een kandidaat een herkenbare vraag over zijn of haar auto. Aan de hand daarvan worden door diverse professionals, waaronder een schadehersteller, een apk-monteur, bandenspecialist, onderzoeker en rijcoach, praktische tips en informatie gegeven. Van het controleren van oliepeil en bandenspanning tot en met het checken van de auto op gebreken.

Bestaande park

De partners willen met het programma laten zien dat ook in het bestaande wagenpark van fossiele brandstofauto’s nog wel wat milieuwinst te halen valt, omdat een elektrische auto nog niet voor iedereen is weggelegd. De verwachting van Bovag is ook dat van de 9 miljoen auto’s in 2035 ‘slechts’ 2 miljoen elektrisch zijn. “We willen een rol spelen in het duurzamer maken van mobiliteit”, zo zei Profile-ceo Dirk Lambrechts tijdens de kick-off. “Mensen blijken onwetend over het duurste toestel dat ze in huis hebben. Ten onrechte denken ze dat een apk voldoende is, maar er is veel meer winst te behalen, juist preventief.”

Dat er een programma komt dat als uitgangspunt de brandstofauto heeft, betekent geenszins dat de partners wegkijken voor de elektrificatie. “Die is niet meer te stoppen, maar uiteindelijk is duurzaamheid ook dat je producten die nu op de markt zijn, zo lang mogelijk laat meegaan. Ondanks dat wij natuurlijk verkoper zijn van nieuwe onderdelen, kijken we zelf ook steeds meer naar hergebruik”, aldus Johan van der Hoeven van Fource.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Profile en LKQ hoofdsponsor nieuw autoprogramma | Automotive Online

Profile en LKQ hoofdsponsor nieuw autoprogramma

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Melanie Schuurman is een van de monteurs in het programma 'Geluk op Wielen'. (Foto: Geluk op Wielen)

Op SBS6 vindt op 5 maart om 15.30 de eerste aflevering plaats van ‘Geluk op Wielen’. Onderdelenleverancier LKQ/Fource (met Mijngarage.nl) en garageformule Profile zijn hoofdsponsor van dit programma, dat is geproduceerd door Gwen Jansen.

Volgens de makers blijkt uit onderzoek dat bijna de helft van de autobezitters graag ‘milieuvriendelijker’ zouden willen rijden. Of dat is omdat dit vaak ook vriendelijker is voor de portemonnee, vertelt het onderzoek, uitgevoerd door Motivaction, niet.

In elke aflevering van het programma stelt een kandidaat een herkenbare vraag over zijn of haar auto. Aan de hand daarvan worden door diverse professionals, waaronder een schadehersteller, een apk-monteur, bandenspecialist, onderzoeker en rijcoach, praktische tips en informatie gegeven. Van het controleren van oliepeil en bandenspanning tot en met het checken van de auto op gebreken.

Bestaande park

De partners willen met het programma laten zien dat ook in het bestaande wagenpark van fossiele brandstofauto’s nog wel wat milieuwinst te halen valt, omdat een elektrische auto nog niet voor iedereen is weggelegd. De verwachting van Bovag is ook dat van de 9 miljoen auto’s in 2035 ‘slechts’ 2 miljoen elektrisch zijn. “We willen een rol spelen in het duurzamer maken van mobiliteit”, zo zei Profile-ceo Dirk Lambrechts tijdens de kick-off. “Mensen blijken onwetend over het duurste toestel dat ze in huis hebben. Ten onrechte denken ze dat een apk voldoende is, maar er is veel meer winst te behalen, juist preventief.”

Dat er een programma komt dat als uitgangspunt de brandstofauto heeft, betekent geenszins dat de partners wegkijken voor de elektrificatie. “Die is niet meer te stoppen, maar uiteindelijk is duurzaamheid ook dat je producten die nu op de markt zijn, zo lang mogelijk laat meegaan. Ondanks dat wij natuurlijk verkoper zijn van nieuwe onderdelen, kijken we zelf ook steeds meer naar hergebruik”, aldus Johan van der Hoeven van Fource.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.