Continental stopt met Contitech
Onderdelenfabrikant Continental stopt met het voeren van de merknaam Contitech voor een deel van zijn assortiment aftermarket auto-onderdelen en aanvullende productlijnen. Het nieuwe merkbeleid maakt deel uit van een strategische koerswijziging bij Continental.
“Automotive innovaties van vandaag zijn het werk in de garage van morgen”, zegt Rolf Sudmann, verantwoordelijk voor de aftermarket binnen de Automotive Drive Line divisie bij Continental. “Dankzij de synergie binnen het hele concern kunnen onze klanten er op vertrouwen dat wij de huidige OE-trends zo snel mogelijk vertalen naar de behoeften in de aftermarket. Dat betekent dat wij vraaggestuurde oplossingen bieden voor grossiers en hun klanten.”
Het loslaten van Contitech gaat gepaard met nieuwe verpakkingen. Naast de nieuwe merknaam staan er illustraties op van het onderdeel dat er in zit. De verpakkingen zelf zijn gemaakt van oliebestendig materiaal zodat de opschriften ook leesbaar blijven na de lange zware weg die deze pakketjes doorgaans afleggen voordat ze in de werkplaats belanden. De QR-code op de verpakking is gekoppeld aan een database met montage-instructies, tips en crosslijsten.