Delphi: ‘Na innovatie staat bij ons de monteur centraal’

Oliebollenspecial • “Met onze Delphi Academy bieden we onze klanten ook een e-learningplatform.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
(foto: Marcel Cazemier)

Delphi is een oude naam in de aftermarket en tegenwoordig een merk van de Phinia Group. Phinia is in juli 2023 ontstaan uit de afsplitsing van de activiteiten van BorgWarner en wil deze nieuwe dynamiek benutten om zijn groei in de aftermarket te versnellen.

Phinia heeft drie merken in portefeuille: Delphi, Delco Remy en Hartridge. Volgens Laurent Sijs moet de oprichting van Phinia, Delphi in staat stellen zijn groei te versnellen. Phinia is een grote onderneming met wereldwijd 12.900 werknemers op 44 locaties in 20 landen met het hoofdkantoor in Michigan in de Verenigde Staten.

Schoon en efficiënt

“We ontwikkelen brandstofsystemen en aftermarketonderdelen voor commerciële voertuigen en industriële toepassingen, onder andere voor zware en middelzware vrachtwagens en lichte voertuigen zoals personenwagens, bestelwagens en sportvoertuigen. Ons doel is verbrandingsmotoren zo schoon en efficiënt mogelijk te laten presteren, terwijl we tegelijkertijd investeren in toekomstige technologieën van de alternatieve brandstoffen”, vertelt Laurent Sijs, waarna hij ingaat op de ambitie van Delphi: “Dat is naast een van de marktleiders zijn in termen van dekkingsgraad van het wagenpark, ook het consolideren van onze ‘first to market’ aanpak, met elk jaar meer dan 20 nieuwe productintroducties voor de nieuwste voertuigen. Afgelopen jaar werd een nieuw assortiment remblokken voor elektrische voertuigen geïntroduceerd. Vanaf 2024 willen we ons leveringsprogramma verder uitbreiden met de komst van een nieuw gamma stikstofoxidesensoren (NOx). In eerste instantie zal dit 36 referenties omvatten, voor meer dan 70 miljoen voertuigen.”

Masters of Motion

“Een doelbewust gekozen pijler van de strategie van Delphi is dat mensen één van de prioriteiten van het bedrijf zijn. Dat is uiterst belangrijk in een aftersalesmarkt die geconfronteerd wordt met grote technologische omwentelingen. Delphi heeft het tot één van zijn prioriteiten gemaakt om reparateurs te ondersteunen bij de omgang met de voertuigen van morgen. Daarom brengt de groep voortdurend het Masters of Motion-programma onder de aandacht, dat eind 2022 werd gelanceerd. Het is gebaseerd op een portaal dat een brede waaier aan technische inhoud samenbrengt zoals videotutorials, praktische informatiebladen, nieuwsartikelen, enzovoorts. Het geeft uitleg hoe je een bepaald onderdeel moet monteren volgens de regels van de kunst. Met onze Delphi Academy bieden we onze klanten dus ook een e-learningplatform. Noodzakelijk om onze klanten te bereiken, want als fabrikant heb je weinig tot geen contact met de garagehouder. We geven dus een uitgebreide ondersteuning aan de monteur op de werkvloer. Ook de EV’s worden door ons hierin meegenomen, want die verschijnen ook steeds meer op de vervangingsmarkt. Omdat we de marktontwikkelingen voortdurend monitoren en implementeren in onze systemen, is Delphi helemaal klaar voor de toekomst.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Delphi: ‘Na innovatie staat bij ons de monteur centraal’ | Automotive Online

Delphi: ‘Na innovatie staat bij ons de monteur centraal’

Oliebollenspecial • “Met onze Delphi Academy bieden we onze klanten ook een e-learningplatform.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
(foto: Marcel Cazemier)

Delphi is een oude naam in de aftermarket en tegenwoordig een merk van de Phinia Group. Phinia is in juli 2023 ontstaan uit de afsplitsing van de activiteiten van BorgWarner en wil deze nieuwe dynamiek benutten om zijn groei in de aftermarket te versnellen.

Phinia heeft drie merken in portefeuille: Delphi, Delco Remy en Hartridge. Volgens Laurent Sijs moet de oprichting van Phinia, Delphi in staat stellen zijn groei te versnellen. Phinia is een grote onderneming met wereldwijd 12.900 werknemers op 44 locaties in 20 landen met het hoofdkantoor in Michigan in de Verenigde Staten.

Schoon en efficiënt

“We ontwikkelen brandstofsystemen en aftermarketonderdelen voor commerciële voertuigen en industriële toepassingen, onder andere voor zware en middelzware vrachtwagens en lichte voertuigen zoals personenwagens, bestelwagens en sportvoertuigen. Ons doel is verbrandingsmotoren zo schoon en efficiënt mogelijk te laten presteren, terwijl we tegelijkertijd investeren in toekomstige technologieën van de alternatieve brandstoffen”, vertelt Laurent Sijs, waarna hij ingaat op de ambitie van Delphi: “Dat is naast een van de marktleiders zijn in termen van dekkingsgraad van het wagenpark, ook het consolideren van onze ‘first to market’ aanpak, met elk jaar meer dan 20 nieuwe productintroducties voor de nieuwste voertuigen. Afgelopen jaar werd een nieuw assortiment remblokken voor elektrische voertuigen geïntroduceerd. Vanaf 2024 willen we ons leveringsprogramma verder uitbreiden met de komst van een nieuw gamma stikstofoxidesensoren (NOx). In eerste instantie zal dit 36 referenties omvatten, voor meer dan 70 miljoen voertuigen.”

Masters of Motion

“Een doelbewust gekozen pijler van de strategie van Delphi is dat mensen één van de prioriteiten van het bedrijf zijn. Dat is uiterst belangrijk in een aftersalesmarkt die geconfronteerd wordt met grote technologische omwentelingen. Delphi heeft het tot één van zijn prioriteiten gemaakt om reparateurs te ondersteunen bij de omgang met de voertuigen van morgen. Daarom brengt de groep voortdurend het Masters of Motion-programma onder de aandacht, dat eind 2022 werd gelanceerd. Het is gebaseerd op een portaal dat een brede waaier aan technische inhoud samenbrengt zoals videotutorials, praktische informatiebladen, nieuwsartikelen, enzovoorts. Het geeft uitleg hoe je een bepaald onderdeel moet monteren volgens de regels van de kunst. Met onze Delphi Academy bieden we onze klanten dus ook een e-learningplatform. Noodzakelijk om onze klanten te bereiken, want als fabrikant heb je weinig tot geen contact met de garagehouder. We geven dus een uitgebreide ondersteuning aan de monteur op de werkvloer. Ook de EV’s worden door ons hierin meegenomen, want die verschijnen ook steeds meer op de vervangingsmarkt. Omdat we de marktontwikkelingen voortdurend monitoren en implementeren in onze systemen, is Delphi helemaal klaar voor de toekomst.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.