DCDW podcast 331: Forest Ward van Calldrip

DCDW • Forest Ward, executive vicepresident bij Calldrip, leidt een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in leadgeneratie en -opvolging in de automotive sector. Calldrip’s “Save the Deal” protocol waarborgt een snelle en kwalitatieve opvolging van leads, met behulp van AI-analyse om verkopers te coachen.
Marina Rietman Marina Rietman
Paul de Vries Podcast Forest Ward
Foto: DCDW - Forest Ward

Door innovatief gebruik van AI worden leads snel en effectief benaderd. Klantbetrokkenheid wordt gemaximaliseerd en telefoontjes worden efficiënt afgehandeld. AI wordt gezien als de toekomst van klantgerichte technologie binnen deze sector.

“Ik ben Forest Ward, executive vicepresident bij Calldrip, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in het genereren en opvolgen van leads in de automotive. Mijn carrière begon in 1996, een tijd waarin dealers nauwelijks online aanwezig waren. Dit gaf mij de kans om me te onderscheiden in het online domein. Sinds 2013 werk ik fulltime bij Calldrip.”

Snelheid en kwaliteit

“Bij Calldrip streven we ernaar om binnen een minuut na het detecteren van een lead contact op te nemen met de klant. In tegenstelling tot het conventionele systeem waarbij de manager een lead doorgeeft aan een verkoper die zelf bepaalt wanneer hij terugbelt, sturen wij de lead rechtstreeks naar de verkoper.

Als deze niet binnen enkele seconden reageert, wordt de lead doorgestuurd naar andere verkopers, tot wel tien verschillende personen, om ervoor te zorgen dat de lead snel wordt benaderd. Dit systeem benadrukt niet alleen snelheid, maar ook kwaliteit. Door gebruik te maken van AI-analyse van de gesprekken, kunnen we de juiste vragen identificeren en verkopers coachen om aan de juiste KPI’s te voldoen.”

AI-gegenereerd bericht

Bij Calldrip hebben we een systeem geïntroduceerd dat het beantwoorden van telefoontjes verbetert door vooraf een SMS te sturen met de vermelding dat de lead zal worden teruggebeld, inclusief het telefoonnummer. Als er nog steeds geen reactie is, stuurt Calldrip een AI-gegenereerd bericht met een samenvatting van de vraag of de zoekopdracht van de klant, om de betrokkenheid van de lead te behouden.

Hoewel we voortdurend op zoek zijn naar verbeteringen, geloven we dat AI momenteel de beste oplossing is voor deze technologie.

DCDW podcast 331: Forest Ward van Calldrip | Automotive Online

DCDW podcast 331: Forest Ward van Calldrip

DCDW • Forest Ward, executive vicepresident bij Calldrip, leidt een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in leadgeneratie en -opvolging in de automotive sector. Calldrip’s “Save the Deal” protocol waarborgt een snelle en kwalitatieve opvolging van leads, met behulp van AI-analyse om verkopers te coachen.
Marina Rietman Marina Rietman
Paul de Vries Podcast Forest Ward
Foto: DCDW - Forest Ward

Door innovatief gebruik van AI worden leads snel en effectief benaderd. Klantbetrokkenheid wordt gemaximaliseerd en telefoontjes worden efficiënt afgehandeld. AI wordt gezien als de toekomst van klantgerichte technologie binnen deze sector.

“Ik ben Forest Ward, executive vicepresident bij Calldrip, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in het genereren en opvolgen van leads in de automotive. Mijn carrière begon in 1996, een tijd waarin dealers nauwelijks online aanwezig waren. Dit gaf mij de kans om me te onderscheiden in het online domein. Sinds 2013 werk ik fulltime bij Calldrip.”

Snelheid en kwaliteit

“Bij Calldrip streven we ernaar om binnen een minuut na het detecteren van een lead contact op te nemen met de klant. In tegenstelling tot het conventionele systeem waarbij de manager een lead doorgeeft aan een verkoper die zelf bepaalt wanneer hij terugbelt, sturen wij de lead rechtstreeks naar de verkoper.

Als deze niet binnen enkele seconden reageert, wordt de lead doorgestuurd naar andere verkopers, tot wel tien verschillende personen, om ervoor te zorgen dat de lead snel wordt benaderd. Dit systeem benadrukt niet alleen snelheid, maar ook kwaliteit. Door gebruik te maken van AI-analyse van de gesprekken, kunnen we de juiste vragen identificeren en verkopers coachen om aan de juiste KPI’s te voldoen.”

AI-gegenereerd bericht

Bij Calldrip hebben we een systeem geïntroduceerd dat het beantwoorden van telefoontjes verbetert door vooraf een SMS te sturen met de vermelding dat de lead zal worden teruggebeld, inclusief het telefoonnummer. Als er nog steeds geen reactie is, stuurt Calldrip een AI-gegenereerd bericht met een samenvatting van de vraag of de zoekopdracht van de klant, om de betrokkenheid van de lead te behouden.

Hoewel we voortdurend op zoek zijn naar verbeteringen, geloven we dat AI momenteel de beste oplossing is voor deze technologie.