Vind jouw Perfecte Remarketingstrategie

Brand Story • De automotive markt verandert snel, daarom is een goede remarketingstrategie belangrijker dan ooit. Als autobedrijf of leasemaatschappij wil je een gunstig biedklimaat creëren voor je B2B-handelsrelaties. Afhankelijk van capaciteit, budget en tijd is het vinden van een remarketingstrategie die bij jouw bedrijf past een complexe afweging.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Carcollect - Vind jouw perfecte remarketingstrategie
Foto: Lev van der Eng, CCO van CarCollect

CarCollect ziet op hun platform verschillende strategieën. Welke weg je ook inslaat, het aanbieden van je voertuigen op één platform is altijd de eerste stap. Het grootste voordeel is dat je hierdoor inzicht krijgt in KPI’s, waarmee je als management gericht kan sturen op verbeteringen binnen jouw teams. Daarbij beheer je al je handel op één centrale plek en blijf je transparant richting je handelsrelaties. Je netwerk is natuurlijk je grootste kracht.

Beschermen van je eigen handel

Veel bedrijven kiezen er op CarCollect voor om een bestemmingsprotocol in te stellen, als rode draad voor hun strategie. Met een bestemmingsprotocol automatiseer je het proces waarin courante voertuigen voor eigen verkoop direct de status ‘Intern’ krijgen. Door handige tools, zoals integraties met INDICATA en JP.Cars krijg je direct marktinzichten over de courantheid van voertuigen. Door de extra inzichten en het bestemmingsprotocol worden deze voertuigen niet aan je handelsrelaties getoond. Hierdoor wordt de inkoopprijs op voertuigen van eigen merk niet opgedreven. Je kunt voertuigen intern gunnen aan verschillende vestigingen binnen jouw bedrijf. Voertuigen die niet courant zijn voor eigen verkoop, door vreemd merk of een hoge kilometerstand, kunnen direct aan de handel aangeboden worden om biedingen te ontvangen.

Binnen deze strategie kun je verkopers zelfstandig laten inruilen of het volledige inruilproces centraal trekken door gebruik te maken van een intern taxatieteam.

Actief aanbieden aan de handel

Een andere strategie is om alle voertuigen die nog ingeruild moeten worden, direct aan de handel aan te bieden. Hiermee krijg je biedingen waarmee je het voertuig kunt inruilen. Zo ruil je een voertuig nooit meer te duur in. Met deze strategie bied je interessante voertuigen die je eventueel zelf wil verkopen aan jouw handelsrelaties aan.

Deze strategie zorgt ervoor dat sommige kopers niet meer meebieden, omdat ze het risico lopen om mis te grijpen als je besluit de voertuigen zelf te houden. Het is belangrijk om jouw voertuigen zo accuraat mogelijk aan kopers aan te bieden. Dit zorgt voor meer tevredenheid en hogere conversies.

Remarketingproces met centrale aansturing

Als je niet bang bent om risico te nemen, kun je ervoor kiezen om ieder inruilvoertuig eerst intern aan te bieden. Vreemd en eigen merk wordt door een centraal taxatieteam ingeruild. Eigen merk blijft op intern staan. Handelsvoertuigen worden, net voor ze binnenkomen, aan de handel getoond. Dit is voor je kopers fijn, omdat ze snel een uitslag hebben na het bieden.

Ieder voertuig dat je aan de handel aanbiedt, is daadwerkelijk ingeruild en dus beschikbaar voor verkoop. Hiermee bied je je kopers een gunstig biedklimaat waar zij altijd een eerlijke kans maken als ze meebieden. Bij CarCollect zien ze dat dit gemiddeld leidt tot nog hogere biedingen en enthousiastere handelsrelaties.

Vind een remarketingstrategie die bij jouw bedrijf past

Er is geen goede of foute strategie, alles kan werken zolang het bij jouw bedrijf past. CarCollect kijkt objectief met je mee en analyseert je huidige werkwijze en prestaties. Met een toegewezen projectteam helpen ze je met het ontwikkelen en inrichten van een remarketingstrategie die bij jouw bedrijf past.

Benieuwd waar je op moet letten tijdens het (her)inrichten van jouw remarketingstrategie? Woensdagochtend 29 mei heeft de CCO  van CarCollect, Lev van der Eng, een webinar gegeven over: ‘Welke remarketingstrategie past bij jouw bedrijf’. Heb je deze gemist? Vul hier het formulier in en ontvang de opname. Zo kun je de gehele webinar op elk gewenst moment terugkijken.

Vraag de opname aan via carcollect.com/webinar.

Vind jouw Perfecte Remarketingstrategie | Automotive Online

Vind jouw Perfecte Remarketingstrategie

Brand Story • De automotive markt verandert snel, daarom is een goede remarketingstrategie belangrijker dan ooit. Als autobedrijf of leasemaatschappij wil je een gunstig biedklimaat creëren voor je B2B-handelsrelaties. Afhankelijk van capaciteit, budget en tijd is het vinden van een remarketingstrategie die bij jouw bedrijf past een complexe afweging.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Carcollect - Vind jouw perfecte remarketingstrategie
Foto: Lev van der Eng, CCO van CarCollect

CarCollect ziet op hun platform verschillende strategieën. Welke weg je ook inslaat, het aanbieden van je voertuigen op één platform is altijd de eerste stap. Het grootste voordeel is dat je hierdoor inzicht krijgt in KPI’s, waarmee je als management gericht kan sturen op verbeteringen binnen jouw teams. Daarbij beheer je al je handel op één centrale plek en blijf je transparant richting je handelsrelaties. Je netwerk is natuurlijk je grootste kracht.

Beschermen van je eigen handel

Veel bedrijven kiezen er op CarCollect voor om een bestemmingsprotocol in te stellen, als rode draad voor hun strategie. Met een bestemmingsprotocol automatiseer je het proces waarin courante voertuigen voor eigen verkoop direct de status ‘Intern’ krijgen. Door handige tools, zoals integraties met INDICATA en JP.Cars krijg je direct marktinzichten over de courantheid van voertuigen. Door de extra inzichten en het bestemmingsprotocol worden deze voertuigen niet aan je handelsrelaties getoond. Hierdoor wordt de inkoopprijs op voertuigen van eigen merk niet opgedreven. Je kunt voertuigen intern gunnen aan verschillende vestigingen binnen jouw bedrijf. Voertuigen die niet courant zijn voor eigen verkoop, door vreemd merk of een hoge kilometerstand, kunnen direct aan de handel aangeboden worden om biedingen te ontvangen.

Binnen deze strategie kun je verkopers zelfstandig laten inruilen of het volledige inruilproces centraal trekken door gebruik te maken van een intern taxatieteam.

Actief aanbieden aan de handel

Een andere strategie is om alle voertuigen die nog ingeruild moeten worden, direct aan de handel aan te bieden. Hiermee krijg je biedingen waarmee je het voertuig kunt inruilen. Zo ruil je een voertuig nooit meer te duur in. Met deze strategie bied je interessante voertuigen die je eventueel zelf wil verkopen aan jouw handelsrelaties aan.

Deze strategie zorgt ervoor dat sommige kopers niet meer meebieden, omdat ze het risico lopen om mis te grijpen als je besluit de voertuigen zelf te houden. Het is belangrijk om jouw voertuigen zo accuraat mogelijk aan kopers aan te bieden. Dit zorgt voor meer tevredenheid en hogere conversies.

Remarketingproces met centrale aansturing

Als je niet bang bent om risico te nemen, kun je ervoor kiezen om ieder inruilvoertuig eerst intern aan te bieden. Vreemd en eigen merk wordt door een centraal taxatieteam ingeruild. Eigen merk blijft op intern staan. Handelsvoertuigen worden, net voor ze binnenkomen, aan de handel getoond. Dit is voor je kopers fijn, omdat ze snel een uitslag hebben na het bieden.

Ieder voertuig dat je aan de handel aanbiedt, is daadwerkelijk ingeruild en dus beschikbaar voor verkoop. Hiermee bied je je kopers een gunstig biedklimaat waar zij altijd een eerlijke kans maken als ze meebieden. Bij CarCollect zien ze dat dit gemiddeld leidt tot nog hogere biedingen en enthousiastere handelsrelaties.

Vind een remarketingstrategie die bij jouw bedrijf past

Er is geen goede of foute strategie, alles kan werken zolang het bij jouw bedrijf past. CarCollect kijkt objectief met je mee en analyseert je huidige werkwijze en prestaties. Met een toegewezen projectteam helpen ze je met het ontwikkelen en inrichten van een remarketingstrategie die bij jouw bedrijf past.

Benieuwd waar je op moet letten tijdens het (her)inrichten van jouw remarketingstrategie? Woensdagochtend 29 mei heeft de CCO  van CarCollect, Lev van der Eng, een webinar gegeven over: ‘Welke remarketingstrategie past bij jouw bedrijf’. Heb je deze gemist? Vul hier het formulier in en ontvang de opname. Zo kun je de gehele webinar op elk gewenst moment terugkijken.

Vraag de opname aan via carcollect.com/webinar.