DCDW Podcast 333: Justin Speelman van Scented Stories

DCDW • Justin Speelman is mede-eigenaar van Scented Stories, een bedrijf dat zich toelegt op het maken van private label geurproducten voor bedrijven en influencers. Met geurmarketing helpen zij bedrijven hun eigen verhaal, doelen en kernwaarden te vertalen in een geur.
Marina Rietman Marina Rietman
DCDW 333 - Justin Speelman van Scented Stories
DCDW 333 - Justin Speelman van Scented Stories

Justin benadrukt het belang van geur, dat vaak over het hoofd wordt gezien ten gunste van gehoor en zicht. Elk merk verdient een unieke geurbeleving die past bij zijn identiteit en emotie. Het creëren van zo’n geur vereist een zorgvuldige afstemming op de wensen van de klant en de gewenste resultaten.

Wil je aan onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet?
“Ik ben Justin Speelman, samen met Anne Floor Sinnigen mede-eigenaar van Scented Stories. Ons bedrijf begon zo’n twee en een half jaar geleden, waarbij we begonnen met het creëren van private label geurproducten voor bedrijven en influencers. Hoewel onze onderneming relatief jong is, putten we uit tien jaar ervaring van Anne Floor die al langdurig in deze branche werkt. Geurmarketing is voor ons een kans voor de toekomst, waarbij elk bedrijf zijn eigen verhaal, doelen en kernwaarden heeft die wij met veel zorg in een geurig verhaal kunnen vertalen.”

Het belang van geur

“Vanuit mijn achtergrond in de media en evenementen heb ik opgemerkt dat veel bedrijven zich vaak alleen richten op de zintuigen van het gehoor en het zicht, terwijl geur een aanzienlijke rol speelt. Je vraagt je misschien af wat de connectie met de automotive sector is, aangezien geur niet direct wordt geassocieerd met auto’s.

Vergelijk het echter met de ervaring in de Abercrombie & Fitch-winkels van vroeger. Zodra je de winkelstraat betrad, werd je al begroet door hun kenmerkende geur, bedoeld om je te verleiden en een comfortabel gevoel te geven tijdens het winkelen. Dezelfde strategie is toepasbaar in een showroom. Door bewust een bepaalde geur te kiezen, kunnen we de gemoedstoestand van de klant beïnvloeden, maar ook dezelfde geur als een geschenk in een welkomstpakket aanbieden, bijvoorbeeld.”

Een geur voor elke merk

“Elk merk verdient een unieke geurbeleving die past bij zijn identiteit en emotie. Een ‘signature scent’ kan de uitstraling van een merk versterken en verschillende betekenissen hebben, afhankelijk van het bedrijf dat het vertegenwoordigt. Het creëren van zo’n geur vereist een zorgvuldige afstemming op de wensen van de klant en de gewenste resultaten, of het nu gaat om het versterken van de merkidentiteit, het verhogen van de verkoop, het bevorderen van klantloyaliteit, of het verbeteren van de productiviteit van medewerkers. Het doel staat altijd centraal.”

DCDW Podcast 333: Justin Speelman van Scented Stories | Automotive Online

DCDW Podcast 333: Justin Speelman van Scented Stories

DCDW • Justin Speelman is mede-eigenaar van Scented Stories, een bedrijf dat zich toelegt op het maken van private label geurproducten voor bedrijven en influencers. Met geurmarketing helpen zij bedrijven hun eigen verhaal, doelen en kernwaarden te vertalen in een geur.
Marina Rietman Marina Rietman
DCDW 333 - Justin Speelman van Scented Stories
DCDW 333 - Justin Speelman van Scented Stories

Justin benadrukt het belang van geur, dat vaak over het hoofd wordt gezien ten gunste van gehoor en zicht. Elk merk verdient een unieke geurbeleving die past bij zijn identiteit en emotie. Het creëren van zo’n geur vereist een zorgvuldige afstemming op de wensen van de klant en de gewenste resultaten.

Wil je aan onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet?
“Ik ben Justin Speelman, samen met Anne Floor Sinnigen mede-eigenaar van Scented Stories. Ons bedrijf begon zo’n twee en een half jaar geleden, waarbij we begonnen met het creëren van private label geurproducten voor bedrijven en influencers. Hoewel onze onderneming relatief jong is, putten we uit tien jaar ervaring van Anne Floor die al langdurig in deze branche werkt. Geurmarketing is voor ons een kans voor de toekomst, waarbij elk bedrijf zijn eigen verhaal, doelen en kernwaarden heeft die wij met veel zorg in een geurig verhaal kunnen vertalen.”

Het belang van geur

“Vanuit mijn achtergrond in de media en evenementen heb ik opgemerkt dat veel bedrijven zich vaak alleen richten op de zintuigen van het gehoor en het zicht, terwijl geur een aanzienlijke rol speelt. Je vraagt je misschien af wat de connectie met de automotive sector is, aangezien geur niet direct wordt geassocieerd met auto’s.

Vergelijk het echter met de ervaring in de Abercrombie & Fitch-winkels van vroeger. Zodra je de winkelstraat betrad, werd je al begroet door hun kenmerkende geur, bedoeld om je te verleiden en een comfortabel gevoel te geven tijdens het winkelen. Dezelfde strategie is toepasbaar in een showroom. Door bewust een bepaalde geur te kiezen, kunnen we de gemoedstoestand van de klant beïnvloeden, maar ook dezelfde geur als een geschenk in een welkomstpakket aanbieden, bijvoorbeeld.”

Een geur voor elke merk

“Elk merk verdient een unieke geurbeleving die past bij zijn identiteit en emotie. Een ‘signature scent’ kan de uitstraling van een merk versterken en verschillende betekenissen hebben, afhankelijk van het bedrijf dat het vertegenwoordigt. Het creëren van zo’n geur vereist een zorgvuldige afstemming op de wensen van de klant en de gewenste resultaten, of het nu gaat om het versterken van de merkidentiteit, het verhogen van de verkoop, het bevorderen van klantloyaliteit, of het verbeteren van de productiviteit van medewerkers. Het doel staat altijd centraal.”