Nieuw onderzoek naar WLTP en BPM

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
RAI Vereniging en Bovag dringen aan op tussentijdse aanpassing BPM-tarieven

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Roel Hindriks

    Telkens als er heffingen worden gewijzigd verwacht je dat de nieuwe heffing goed doordacht en dus redelijk is. Met de BPM is dat opnieuw niet zo, de heffing is dan wel CO2 uitstoot gerelateerd, maar per gram extra uitstoot wordt in het geval van een diesel meer geheven dan voor een gram CO2 uit een benzine motor. Maar echt te gek wordt het wanneer je kijkt naar de heffingen voor een plug-in hybride. Voor 80 gram uitstoot/km. bij een benzine auto’s de heffing € 446, maar bij een PHEV met zelfde uitstoot is het BPM bedrag € 6.954. Bij uitstoot boven 80gram worden de verschillen nog erger en dan wordt een plug-in diesel extra te pakken genomen.

Nieuw onderzoek naar WLTP en BPM | Automotive Online

Nieuw onderzoek naar WLTP en BPM

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
RAI Vereniging en Bovag dringen aan op tussentijdse aanpassing BPM-tarieven

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Roel Hindriks

    Telkens als er heffingen worden gewijzigd verwacht je dat de nieuwe heffing goed doordacht en dus redelijk is. Met de BPM is dat opnieuw niet zo, de heffing is dan wel CO2 uitstoot gerelateerd, maar per gram extra uitstoot wordt in het geval van een diesel meer geheven dan voor een gram CO2 uit een benzine motor. Maar echt te gek wordt het wanneer je kijkt naar de heffingen voor een plug-in hybride. Voor 80 gram uitstoot/km. bij een benzine auto’s de heffing € 446, maar bij een PHEV met zelfde uitstoot is het BPM bedrag € 6.954. Bij uitstoot boven 80gram worden de verschillen nog erger en dan wordt een plug-in diesel extra te pakken genomen.