VZR ageert tegen ‘Tesla-taks’

Steven Don Steven Don
KPMG: elektrisch rijden op steeds grotere schaal bereikbaar

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Verbroekken

    Deze bijtelling voorTesla,s boven de 30000 mag gerust op 50% gezet worden. als je in een aso bak rijdt kun je ook belasting betalen

  • TheBigE

    Wat een “kul” redenatie. Volgens mij hebben de Tesla rijders over de eerste EUR 50.000 slechts 4% bijtelling en genieten ze dus nog steeds een enorm voordeel ten opzichte van leaserijders met conventionele auto’s met een waarde van EUR 100.000. Heeft de auteur van dit stukje soms aandelen Tesla?

  • wim

    het gebruik is goedkoop, het bezit, wegens hoge aanschafprijs, erg duur. wat mij betrfet mag de regeling zo blijven, maar moet de aanschafprijs worden verlaagd. de Mia regeling dus ernstig verbetert.

    het is toch duidelijk dat niemand zijn werknemers een Kona, Leaf of Tesla of I-pace voor de deur zet, zonder de TCO voor de eigenaar te bepalen.

    een superdeluce kona kost in benzineuitvoering 30.000. met batterij 50.000. het verschil van 20.000 betaalt de eigenaar extra.
    Het voordeel van een lage bruto bijtelling van 33.000 (benz) naar 10.000 (el) cq gaat naar de werknemer….

  • SJ Bier

    Het gerapporteerde bijeffect is goed te zien in de export cijfers. Helaas.
    Maar een voordeelgrens o.b.v. leeftijd van het voertuig an sich is voor een EV net zo logisch als voor een ICE aangedreven wagen.

VZR ageert tegen ‘Tesla-taks’ | Automotive Online

VZR ageert tegen ‘Tesla-taks’

Martijn Roede Martijn Roede
KPMG: elektrisch rijden op steeds grotere schaal bereikbaar

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Verbroekken

    Deze bijtelling voorTesla,s boven de 30000 mag gerust op 50% gezet worden. als je in een aso bak rijdt kun je ook belasting betalen

  • TheBigE

    Wat een “kul” redenatie. Volgens mij hebben de Tesla rijders over de eerste EUR 50.000 slechts 4% bijtelling en genieten ze dus nog steeds een enorm voordeel ten opzichte van leaserijders met conventionele auto’s met een waarde van EUR 100.000. Heeft de auteur van dit stukje soms aandelen Tesla?

  • wim

    het gebruik is goedkoop, het bezit, wegens hoge aanschafprijs, erg duur. wat mij betrfet mag de regeling zo blijven, maar moet de aanschafprijs worden verlaagd. de Mia regeling dus ernstig verbetert.

    het is toch duidelijk dat niemand zijn werknemers een Kona, Leaf of Tesla of I-pace voor de deur zet, zonder de TCO voor de eigenaar te bepalen.

    een superdeluce kona kost in benzineuitvoering 30.000. met batterij 50.000. het verschil van 20.000 betaalt de eigenaar extra.
    Het voordeel van een lage bruto bijtelling van 33.000 (benz) naar 10.000 (el) cq gaat naar de werknemer….

  • SJ Bier

    Het gerapporteerde bijeffect is goed te zien in de export cijfers. Helaas.
    Maar een voordeelgrens o.b.v. leeftijd van het voertuig an sich is voor een EV net zo logisch als voor een ICE aangedreven wagen.