Hyundai voert winst met 146 procent op

Hyundai • In tegenstelling tot enkele andere automerken meldt Hyundai nog altijd een sterke vraag naar elektrische modellen.
Kim Andriessen Kim Andriessen
(Foto: Hyundai)

Hyundai Motor Company heeft de operationele winst in het derde kwartaal met 146 procent opgevoerd naar 2,6 miljard euro. Dat is de hoogste kwartaalwinst die de Koreaanse autofabrikant ooit heeft bereikt. Hyundai Motor Company is daarmee ook het meest winstgevende bedrijf in Zuid-Korea geworden, voor Samsung.

De kwartaalomzet nam in Q3 met 8,7 procent toe naar 28,6 miljard euro. In tegenstelling tot enkele andere automerken meldt Hyundai nog altijd een sterke vraag naar haar elektrische modellen.

Het Hyundai-concern, waartoe ook Kia behoort, verkocht wereldwijd 1.045.510 auto’s, wat 2 procent meer is dan in het derde kwartaal van 2022. Daarvan waren er 169 duizend elektrisch, 33 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Dit meldt Hyundai in een persbericht.

Het Koreaanse bedrijf wil de winstgevendheid verder versterken door meer de nadruk te leggen suv’s en luxe modellen. De productie van de Ioniq 6 en de Ioniq 5 wordt verder opgevoerd terwijl er meer elektrische modellen in de pijplijn zitten.

Vorige week werd bekend dat Hyundai elektrische auto’s in Saoedi-Arabië gaat maken. Het Zuid-Koreaanse merk slaat de handen ineen met het Saoedische Public Investment Fund (PIF) voor de bouw van een autofabriek in het koninkrijk.

Hyundai voert winst met 146 procent op | Automotive Online

Hyundai voert winst met 146 procent op

Hyundai • In tegenstelling tot enkele andere automerken meldt Hyundai nog altijd een sterke vraag naar elektrische modellen.
Kim Andriessen Kim Andriessen
(Foto: Hyundai)

Hyundai Motor Company heeft de operationele winst in het derde kwartaal met 146 procent opgevoerd naar 2,6 miljard euro. Dat is de hoogste kwartaalwinst die de Koreaanse autofabrikant ooit heeft bereikt. Hyundai Motor Company is daarmee ook het meest winstgevende bedrijf in Zuid-Korea geworden, voor Samsung.

De kwartaalomzet nam in Q3 met 8,7 procent toe naar 28,6 miljard euro. In tegenstelling tot enkele andere automerken meldt Hyundai nog altijd een sterke vraag naar haar elektrische modellen.

Het Hyundai-concern, waartoe ook Kia behoort, verkocht wereldwijd 1.045.510 auto’s, wat 2 procent meer is dan in het derde kwartaal van 2022. Daarvan waren er 169 duizend elektrisch, 33 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Dit meldt Hyundai in een persbericht.

Het Koreaanse bedrijf wil de winstgevendheid verder versterken door meer de nadruk te leggen suv’s en luxe modellen. De productie van de Ioniq 6 en de Ioniq 5 wordt verder opgevoerd terwijl er meer elektrische modellen in de pijplijn zitten.

Vorige week werd bekend dat Hyundai elektrische auto’s in Saoedi-Arabië gaat maken. Het Zuid-Koreaanse merk slaat de handen ineen met het Saoedische Public Investment Fund (PIF) voor de bouw van een autofabriek in het koninkrijk.