MG verdrievoudigt in 2021 het aantal Europese brandstores
MG Motor Europe breidt in 2021 het huidige aantal van 100 brandstores uit met 200 nieuwe vestigingen. Dat meldt Matt Lei, ceo MG Motor Europe, vandaag bij de presentatie van twee nieuwe modellen in de virtuele MG Spring Business Event.
De autofabrikant lanceert in mei de MG Marvel R, een volledig elektrische suv in het c-segment met een actieradius van meer dan 400 kilometer (WLTP). Vervolgens brengt het bedrijf in oktober de MG5 uit, een volledig elektrische stationwagon in het c-segment met een actieradius van 450 kilometer (WLTP).
Volgens Lei verkocht de fabrikant in 2020 meer dan 15 duizend eenheden van het model MG ZS EV, een elektrische auto in het b-segment, in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Denemarken. “Anderhalf jaar na de introductie van MG in Nederland zijn onze auto’s te koop in 13 Europese landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk”, aldus Lei.
Verkooppartner
MG introduceerde in 2019 de ZS EVZS EV, dat alleen online te koop is, waarna de fabrikant ook een plug-in variant op dit model lanceerde. In ons land is Van Mossel de verkooppartner van MG. Afgelopen najaar opende Van Mossel nog een derde brandstore in Rotterdam. Er zijn al brandstores van MG in Breda en Amsterdam. Het van origine Britse merk werd in 2007 gekocht door het Chinese SAIC Motor dat hard werktaan de wereldwijde herlancering van het merk.