Autohaag Zeeuw blijft voorzichtig ondanks winstgroei

Redactie Redactie
• Laatste update:

Groei dankzij crisis
De omzetstijging in het afgelopen jaar komt deels door overnames, zo werden een Kia- en twee Renault-dealervestigingen toegevoegd aan het bedrijf. “Alle drie hebben een positieve bijdrage geleverd aan het resultaat”, zegt Zeeuw.

De uitbreidingen zijn mede een gevolg van de crisis. “Hierdoor hebben wij ons rayon kunnen uitbreiden. Het is niet gemakkelijk om op een andere manier te groeien in deze markt.”

De kostenstructuur voor zowel nieuwe als bestaande vestigingen verdient veel aandacht. “We zitten in een vervangingsmarkt. Ons geluk is dat Renault al in een vroegtijdig stadium het netwerk anders ingericht heeft, waardoor iedere dealer ook nu nog rendement kan blijven maken.”

Opleving
Zeeuw ziet dat de markt momenteel zeer voorzichtig is. “De omzet is historisch laag. Maar ik weiger te somberen of te geloven dat het nooit meer beter wordt. Op enig moment, ik denk volgend jaar, verwacht ik toch een opleving. Dat relateer ik aan de omvang van het hele park.”

Uitspraken over het verwachte resultaat van dit jaar doet Zeeuw niet. Maar de omzet ligt waarschijnlijk lager, ook omdat hij de Nissan-tak verkocht aan zijn dochters. “Zij hebben ook hun opstartprobleempjes gehad, maar het doet me goed om te zien dat ze de zaak nu goed op de rit hebben.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autohaag Zeeuw blijft voorzichtig ondanks winstgroei | Automotive Online

Autohaag Zeeuw blijft voorzichtig ondanks winstgroei

Redactie Redactie
• Laatste update:

Groei dankzij crisis
De omzetstijging in het afgelopen jaar komt deels door overnames, zo werden een Kia- en twee Renault-dealervestigingen toegevoegd aan het bedrijf. “Alle drie hebben een positieve bijdrage geleverd aan het resultaat”, zegt Zeeuw.

De uitbreidingen zijn mede een gevolg van de crisis. “Hierdoor hebben wij ons rayon kunnen uitbreiden. Het is niet gemakkelijk om op een andere manier te groeien in deze markt.”

De kostenstructuur voor zowel nieuwe als bestaande vestigingen verdient veel aandacht. “We zitten in een vervangingsmarkt. Ons geluk is dat Renault al in een vroegtijdig stadium het netwerk anders ingericht heeft, waardoor iedere dealer ook nu nog rendement kan blijven maken.”

Opleving
Zeeuw ziet dat de markt momenteel zeer voorzichtig is. “De omzet is historisch laag. Maar ik weiger te somberen of te geloven dat het nooit meer beter wordt. Op enig moment, ik denk volgend jaar, verwacht ik toch een opleving. Dat relateer ik aan de omvang van het hele park.”

Uitspraken over het verwachte resultaat van dit jaar doet Zeeuw niet. Maar de omzet ligt waarschijnlijk lager, ook omdat hij de Nissan-tak verkocht aan zijn dochters. “Zij hebben ook hun opstartprobleempjes gehad, maar het doet me goed om te zien dat ze de zaak nu goed op de rit hebben.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.