Vooral grote holdings pakken de prijzen bij eerste online dealerawards
De awards werden vanavond uitgereikt in Beeld & Geluid in Hilversum. De jury werd voorgezeten door Paul de Vries (Marktplaats en #DCDW).
Qoets won de vakjuryprijs voor beste leadopvolging. “We hebben de afgelopen jaren vol ingezet op de klantreis, dat heeft gewerkt”, aldus oprichter Hans Engelsma. De Publieksprijs leadopvolging ging naar Opel-dealer Van der Linden van Sprankhuizen.
De prijs voor origineelste online actie ging naar Autohaag Zeeuw. De publieksprijs in deze categorie ging naar Van Mossel Automotive Groep.
De vak- en publieksprijs voor de inzet van social media ging naar Louwman Exclusive. Volgens salesmanager Alexander Sterk is het geheim simpel. “Je moet gewoon actief zijn. Onze filmpjes worden steeds beter. Ik ben het gezicht, maar we doen het met een heel team.”
VKV Groep kreeg eveneens van zowel de vakjury als van het publiek een award: voor de beste dealersite.
De Vries, die zijn nieuwe boek Follow Up presenteerde, had afsluitend nog wel een boodschap. “Volgend jaar moeten we met zijn allen minder leads nodig hebben om meer meer te verkopen. We moeten minder morsen.”