Bovemij: Verzekerd van extra omzet

Oliebollenspecial • Met additionele diensten als data-inzichten en autogaranties verzekert Bovemij haar klanten van extra omzet.
Redactie Redactie
(foto: Bovemij)

Bovemij is inmiddels alweer 60 jaar bekend van verzekeringen voor de autobranche, maar de afgelopen jaren heeft Bovemij zich ontwikkeld tot echte partner die de mobiliteitsbranche helpt succesvol te ondernemen.

Dat doet ze met behulp van producten voor het mobiliteitsbedrijf én door oplossingen te bieden die branche en consument dichter bij elkaar brengen. Het bedrijf ondersteunt haar klanten met aanvullende verzekeringen, garanties en datadiensten. De rode draad: de branche vooruit helpen. Door alert te blijven, te anticiperen en slim mee te bewegen.

60 jaar

Het is dit jaar exact 60 jaar geleden dat Bovemij werd opgericht door de Bovag. In de loop der jaren werden naast verzekeringen voor de mobiliteitssector ook extra diensten toegevoegd door onder meer de overnames van dataleverancier RDC en Autotrust, dat autogaranties aanbiedt. “Uiteraard hebben we dit jaar met onze klanten en medewerkers ons jubileum gevierd, maar we willen niet stilstaan”, aldus Patrick van Duijnhoven, commercieel directeur van Bovemij. “Op dit moment is de grootste transformatie ooit gaande in autoland door de alsmaar toenemende consolidatie, de overstap naar agentschappen en dealerholdings die op zoek zijn naar een bestendig verdienmodel en bijvoorbeeld nu zelf importeur worden van Chinese merken.” Bedrijven willen de marges en klantenbinding op peil zien te houden. “Autobedrijven realiseren zich steeds meer dat wij slimme producten en diensten hebben die hen daarbij kunnen helpen: bijvoorbeeld onze Waardemakers”, stelt Van Duijnhoven. “Dat zijn tools waarmee we klanten helpen hun omzet te verhogen, hun bedrijf te beschermen middels verzekeringen en, veel belangrijker nog, klanten langer aan zich binden. En we bieden bedrijven ook hulp om het inkoopproces snel en slim te laten verlopen en marktkansen te benutten, want veranderingen bieden immers ook altijd kansen.”

Grip op eindklant houden

Bovemij kan haar klanten met behulp van additionele diensten en data helpen om de grip op de eindklant te behouden. “We bieden ze bijvoorbeeld de mogelijkheid om een verzekeringsproduct mee te verkopen bij de verkoop van een auto of verlengde garanties aan te bieden voor één of twee jaar”, aldus Van Duijnhoven. “Als een eindklant dan een claim heeft, kan hij terug naar zijn vertrouwde garage. Dit product bieden we ook als white label-product aan, zodat de klant het in zijn eigen look and feel kan aanbieden. Wij combineren dit met onze datadiensten die gekoppeld zijn aan de DMS-systemen van onze klanten”, vertelt Van Duijnhoven. “Zo kunnen onze klanten hun eindklanten gemakkelijk informeren over bijvoorbeeld een aanstaande bandenwissel, of APK-keuring of onderhoudsbeurt.” Kortom, met additionele diensten als data-inzichten en autogaranties verzekert Bovemij haar klanten van extra omzet en zeker ook van extra klantcontacten. Op naar de volgende 60 jaar.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Bovemij: Verzekerd van extra omzet | Automotive Online

Bovemij: Verzekerd van extra omzet

Oliebollenspecial • Met additionele diensten als data-inzichten en autogaranties verzekert Bovemij haar klanten van extra omzet.
Redactie Redactie
(foto: Bovemij)

Bovemij is inmiddels alweer 60 jaar bekend van verzekeringen voor de autobranche, maar de afgelopen jaren heeft Bovemij zich ontwikkeld tot echte partner die de mobiliteitsbranche helpt succesvol te ondernemen.

Dat doet ze met behulp van producten voor het mobiliteitsbedrijf én door oplossingen te bieden die branche en consument dichter bij elkaar brengen. Het bedrijf ondersteunt haar klanten met aanvullende verzekeringen, garanties en datadiensten. De rode draad: de branche vooruit helpen. Door alert te blijven, te anticiperen en slim mee te bewegen.

60 jaar

Het is dit jaar exact 60 jaar geleden dat Bovemij werd opgericht door de Bovag. In de loop der jaren werden naast verzekeringen voor de mobiliteitssector ook extra diensten toegevoegd door onder meer de overnames van dataleverancier RDC en Autotrust, dat autogaranties aanbiedt. “Uiteraard hebben we dit jaar met onze klanten en medewerkers ons jubileum gevierd, maar we willen niet stilstaan”, aldus Patrick van Duijnhoven, commercieel directeur van Bovemij. “Op dit moment is de grootste transformatie ooit gaande in autoland door de alsmaar toenemende consolidatie, de overstap naar agentschappen en dealerholdings die op zoek zijn naar een bestendig verdienmodel en bijvoorbeeld nu zelf importeur worden van Chinese merken.” Bedrijven willen de marges en klantenbinding op peil zien te houden. “Autobedrijven realiseren zich steeds meer dat wij slimme producten en diensten hebben die hen daarbij kunnen helpen: bijvoorbeeld onze Waardemakers”, stelt Van Duijnhoven. “Dat zijn tools waarmee we klanten helpen hun omzet te verhogen, hun bedrijf te beschermen middels verzekeringen en, veel belangrijker nog, klanten langer aan zich binden. En we bieden bedrijven ook hulp om het inkoopproces snel en slim te laten verlopen en marktkansen te benutten, want veranderingen bieden immers ook altijd kansen.”

Grip op eindklant houden

Bovemij kan haar klanten met behulp van additionele diensten en data helpen om de grip op de eindklant te behouden. “We bieden ze bijvoorbeeld de mogelijkheid om een verzekeringsproduct mee te verkopen bij de verkoop van een auto of verlengde garanties aan te bieden voor één of twee jaar”, aldus Van Duijnhoven. “Als een eindklant dan een claim heeft, kan hij terug naar zijn vertrouwde garage. Dit product bieden we ook als white label-product aan, zodat de klant het in zijn eigen look and feel kan aanbieden. Wij combineren dit met onze datadiensten die gekoppeld zijn aan de DMS-systemen van onze klanten”, vertelt Van Duijnhoven. “Zo kunnen onze klanten hun eindklanten gemakkelijk informeren over bijvoorbeeld een aanstaande bandenwissel, of APK-keuring of onderhoudsbeurt.” Kortom, met additionele diensten als data-inzichten en autogaranties verzekert Bovemij haar klanten van extra omzet en zeker ook van extra klantcontacten. Op naar de volgende 60 jaar.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.