Schaeffler sluit fabriek in Duitsland

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Schaeffler sluit zijn fabriek in Luckenwalde. (Foto: Schaeffler)

Toeleverancier Schaeffler gaat zijn fabriek in Luckenwalde sluiten. Na 15 maanden onderhandelen met eventuele investeerders en werknemersorganisaties, meldt ceo Klaus Rosenfeld, dat er geen alternatief is gevonden om de fabriek open te houden. 

Er werken zo’n 330 mensen in de fabriek, die zo mogelijk worden herplaatst op andere locaties, aldus de fabrikant. Op de vestiging in Brandenburg worden onderdelen geproduceerd voor voertuigen met een verbrandingsmotor. De toeleverancier wil die onderdelenproductie op termijn uitfaseren en richt zich met zijn automotive-divisie steeds meer op elektrische aandrijvingen.

Volgens de toeleverancier is het sluiten van de fabriek in Luckenwalde, onderdeel van een groter reorganisatieplan waarbij 4.400 banen op het spel staan. Reorganiseren is volgens Schaeffler, nodig om de continuïteit en levensvatbaarheid van het bedrijf te waarborgen. De toeleverancier meldde vorig jaar al een omzetdaling en verlies van 143 miljoen euro. In totaal telt Schaeffler ruim 84 duizend werknemers.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Schaeffler sluit fabriek in Duitsland | Automotive Online

Schaeffler sluit fabriek in Duitsland

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Schaeffler sluit zijn fabriek in Luckenwalde. (Foto: Schaeffler)

Toeleverancier Schaeffler gaat zijn fabriek in Luckenwalde sluiten. Na 15 maanden onderhandelen met eventuele investeerders en werknemersorganisaties, meldt ceo Klaus Rosenfeld, dat er geen alternatief is gevonden om de fabriek open te houden. 

Er werken zo’n 330 mensen in de fabriek, die zo mogelijk worden herplaatst op andere locaties, aldus de fabrikant. Op de vestiging in Brandenburg worden onderdelen geproduceerd voor voertuigen met een verbrandingsmotor. De toeleverancier wil die onderdelenproductie op termijn uitfaseren en richt zich met zijn automotive-divisie steeds meer op elektrische aandrijvingen.

Volgens de toeleverancier is het sluiten van de fabriek in Luckenwalde, onderdeel van een groter reorganisatieplan waarbij 4.400 banen op het spel staan. Reorganiseren is volgens Schaeffler, nodig om de continuïteit en levensvatbaarheid van het bedrijf te waarborgen. De toeleverancier meldde vorig jaar al een omzetdaling en verlies van 143 miljoen euro. In totaal telt Schaeffler ruim 84 duizend werknemers.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.