Opel stelt sprong naar China uit

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Opel zou als e-merk naar China gaan. (Foto: Shutterstock)

Opel heeft zijn plannen om de Chinese markt te betreden voor onbepaalde tijd in de koelkast gezet. Dat meldt de fabrikant. Opel zou onder Stellantis-vleugels als EV-merk de sprong naar China maken, maar ziet daar door de marktomstandigheden vanaf. “We moeten onze prioriteiten scherp hebben om winstgevend te kunnen zijn. Daar hoort voldoende volume bij en de vraag is of we voldoende impact kunnen maken in China”, schrijft het bedrijf in een statement. 

Tegelijkertijd breidt Opel zijn activiteiten in andere landen wel uit. Sinds 2017 is het in tien landen buiten Europa actief geworden. In totaal zijn deze landen goed voor 9,6 procent van het volume van het merk. Het streven is dat dit aandeel in de komende jaren groeit. “We willen een ‘global brand’ zijn en derhalve blijven we ook nieuwe markten betreden.” 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Opel stelt sprong naar China uit | Automotive Online

Opel stelt sprong naar China uit

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Opel zou als e-merk naar China gaan. (Foto: Shutterstock)

Opel heeft zijn plannen om de Chinese markt te betreden voor onbepaalde tijd in de koelkast gezet. Dat meldt de fabrikant. Opel zou onder Stellantis-vleugels als EV-merk de sprong naar China maken, maar ziet daar door de marktomstandigheden vanaf. “We moeten onze prioriteiten scherp hebben om winstgevend te kunnen zijn. Daar hoort voldoende volume bij en de vraag is of we voldoende impact kunnen maken in China”, schrijft het bedrijf in een statement. 

Tegelijkertijd breidt Opel zijn activiteiten in andere landen wel uit. Sinds 2017 is het in tien landen buiten Europa actief geworden. In totaal zijn deze landen goed voor 9,6 procent van het volume van het merk. Het streven is dat dit aandeel in de komende jaren groeit. “We willen een ‘global brand’ zijn en derhalve blijven we ook nieuwe markten betreden.” 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.