‘Voorgenomen fusie PSA en FCA stuit op bezwaren EU’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Europese Commissie stelt eisen aan voorgenomen fusie PSA en FCA. (Foto: Shutterstock)

De voorgenomen fusie tussen PSA en FCA wordt onzeker, nu de Europese toezichthouder zich afvraagt wat de samenwerking tussen beide automakers gaat betekenen voor de concurrentieverhoudingen op de bestelwagenmarkt. Zo melden diverse media, waaronder ANE. 

PSA en FCA zijn beide actief op de markt voor bestelwagens, bijvoorbeeld met de Fiat Ducato of Citroën Jumper. Samen zouden de automakers goed zijn voor 34 procent van de Europese bestelwagenmarkt. De concerns hebben tot woensdag 17 juni de tijd om de bezwaren van de Europese Commissie weg te nemen en bijvoorbeeld bedrijfsonderdelen te verkopen. De autofabrikanten zijn hier vorige week van op de hoogte gesteld. Als de deadline van 17 juni niet wordt gehaald, dan stelt de toezichthouder een uitvoerig onderzoek in dat maanden in beslag kan nemen.

De autofabrikanten hebben hun fusie eind vorig jaar officieel gemaakt. Door het samengaan zou het vierde grootste autobedrijf ter wereld ontstaan, na Volkswagen, Renault-Nissan en Toyota. 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

‘Voorgenomen fusie PSA en FCA stuit op bezwaren EU’ | Automotive Online

‘Voorgenomen fusie PSA en FCA stuit op bezwaren EU’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Europese Commissie stelt eisen aan voorgenomen fusie PSA en FCA. (Foto: Shutterstock)

De voorgenomen fusie tussen PSA en FCA wordt onzeker, nu de Europese toezichthouder zich afvraagt wat de samenwerking tussen beide automakers gaat betekenen voor de concurrentieverhoudingen op de bestelwagenmarkt. Zo melden diverse media, waaronder ANE. 

PSA en FCA zijn beide actief op de markt voor bestelwagens, bijvoorbeeld met de Fiat Ducato of Citroën Jumper. Samen zouden de automakers goed zijn voor 34 procent van de Europese bestelwagenmarkt. De concerns hebben tot woensdag 17 juni de tijd om de bezwaren van de Europese Commissie weg te nemen en bijvoorbeeld bedrijfsonderdelen te verkopen. De autofabrikanten zijn hier vorige week van op de hoogte gesteld. Als de deadline van 17 juni niet wordt gehaald, dan stelt de toezichthouder een uitvoerig onderzoek in dat maanden in beslag kan nemen.

De autofabrikanten hebben hun fusie eind vorig jaar officieel gemaakt. Door het samengaan zou het vierde grootste autobedrijf ter wereld ontstaan, na Volkswagen, Renault-Nissan en Toyota. 

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.