Analyse: Hele autowereld valt over Tesla heen

Steven Don Steven Don
Analyse: Hele autowereld valt over Tesla heen

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Gerard

    Grootheidswaanzin! Alles voor de laagste prijs ten koste van de 3 P’s! En maar blijven denken dat de stroom uit je stopcontact zo schoon is. Droom maar lekker verder. De ottomotor verder door-ontwikkelen veel beter, goedkoper en efficiënter.

  • Ted Sluymer

    Goed stuk, ik schreef al iets soortgelijks. Dat we elektrisch gaan rijden, staat als een paal boven water. Voor brandstofmotoren is geen ruimte meer. De autofabrikanten proberen de zaak nog wat op te rekken, maar de overheden hebben gekozen voor elektriciteit em daar moeten we het dus mee doen.

  • Andrew Thijssen

    …..Personeel dat in dienst is gebleven, loopt ook nog eens in de rij naar de rechter om te klagen over seksuele intimidatie, discriminatie op grond van sekse, ras, leeftijd en seksuele voorkeur….. Leuk om dit erbij te halen om het aakje wat aan te dikken. Maar dit heeft helemaal niks met de persooon Musk en de auto’s te maken

  • Vonk

    Bob Lutz??? Die zelf aan het roer stond van GM dat in der tijd jarenlang wanproducten afleverde en daarom failliet ging en door de Amerikaanse belastingbetaler voor velen miljarden gered moest worden? Die vent is een ras-fossiel en zou in deze zaak zijn kop moeten dichthouden. M3 stond voor 2020 gepland dus dat -niet halen van beloftes- valt wel mee.
    Schrijft automobielmanagement ook zulke kritische stukjes over VAG?
    Als er een bedrijf is waarvan de marketingmachine veel onzin uitkraamt zijn zij het wel. En maar lekker door frauderen die Duitsers.

  • Carlo Brantsen

    Ik zeg even niks. Want dat hoeft niet meer. Of wacht, laat ik het zo zeggen: ook zelfbenoemde goeroes zijn niet onfeilbaar. Hoe graag zijn brave volgelingen dat ook zouden willen.

  • Gerrit Stronkhorst

    Ok. Stel, Musk redt het niet. Dan komt het er toch. EV. Want de installed base is ondertussen voldoende groot om de basis te zijn voor een nieuwe toekomst. Dan zeer(!) misschien niet als Tesla. Maar EV komt. Organisch. No way back.

  • simon

    Dat andere merken het nog niet hebben is omdat het niet rendabel is. Zodra de prijs van de batterijen dalen zal iedereen een EV produceren. En dan zal je zien dat de gevestigde orde beter iets kan produceren dan de nieuwkomer.

    Ten tweede is dat ze het niet gaan redden met een paar modellen. De model S wordt al oud. De roadster zal waarschijnlijk geld kosten of net break even draaien en meer een prestige object zijn. Van de Model X maken ze rond de 10.000 per kwartaal. Het moet dus van de Model 3 komen. En in Amerika gaat het belasting voordeel er volgend jaar vanaf. De 400.000 reservering zullen vele weer cancellen.

  • daw

    Volvo had in 1995 al een bus en een truck met de chauffeur in het midden. Vandaag rijden er Volvo Electric bussen in Gothenburg met ook de chauffeur in het midden. Zo nieuw is dit dus allemaal niet.

Analyse: Hele autowereld valt over Tesla heen | Automotive Online

Analyse: Hele autowereld valt over Tesla heen

Steven Don Steven Don
Analyse: Hele autowereld valt over Tesla heen

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Gerard

    Grootheidswaanzin! Alles voor de laagste prijs ten koste van de 3 P’s! En maar blijven denken dat de stroom uit je stopcontact zo schoon is. Droom maar lekker verder. De ottomotor verder door-ontwikkelen veel beter, goedkoper en efficiënter.

  • Ted Sluymer

    Goed stuk, ik schreef al iets soortgelijks. Dat we elektrisch gaan rijden, staat als een paal boven water. Voor brandstofmotoren is geen ruimte meer. De autofabrikanten proberen de zaak nog wat op te rekken, maar de overheden hebben gekozen voor elektriciteit em daar moeten we het dus mee doen.

  • Andrew Thijssen

    …..Personeel dat in dienst is gebleven, loopt ook nog eens in de rij naar de rechter om te klagen over seksuele intimidatie, discriminatie op grond van sekse, ras, leeftijd en seksuele voorkeur….. Leuk om dit erbij te halen om het aakje wat aan te dikken. Maar dit heeft helemaal niks met de persooon Musk en de auto’s te maken

  • Vonk

    Bob Lutz??? Die zelf aan het roer stond van GM dat in der tijd jarenlang wanproducten afleverde en daarom failliet ging en door de Amerikaanse belastingbetaler voor velen miljarden gered moest worden? Die vent is een ras-fossiel en zou in deze zaak zijn kop moeten dichthouden. M3 stond voor 2020 gepland dus dat -niet halen van beloftes- valt wel mee.
    Schrijft automobielmanagement ook zulke kritische stukjes over VAG?
    Als er een bedrijf is waarvan de marketingmachine veel onzin uitkraamt zijn zij het wel. En maar lekker door frauderen die Duitsers.

  • Carlo Brantsen

    Ik zeg even niks. Want dat hoeft niet meer. Of wacht, laat ik het zo zeggen: ook zelfbenoemde goeroes zijn niet onfeilbaar. Hoe graag zijn brave volgelingen dat ook zouden willen.

  • Gerrit Stronkhorst

    Ok. Stel, Musk redt het niet. Dan komt het er toch. EV. Want de installed base is ondertussen voldoende groot om de basis te zijn voor een nieuwe toekomst. Dan zeer(!) misschien niet als Tesla. Maar EV komt. Organisch. No way back.

  • simon

    Dat andere merken het nog niet hebben is omdat het niet rendabel is. Zodra de prijs van de batterijen dalen zal iedereen een EV produceren. En dan zal je zien dat de gevestigde orde beter iets kan produceren dan de nieuwkomer.

    Ten tweede is dat ze het niet gaan redden met een paar modellen. De model S wordt al oud. De roadster zal waarschijnlijk geld kosten of net break even draaien en meer een prestige object zijn. Van de Model X maken ze rond de 10.000 per kwartaal. Het moet dus van de Model 3 komen. En in Amerika gaat het belasting voordeel er volgend jaar vanaf. De 400.000 reservering zullen vele weer cancellen.

  • daw

    Volvo had in 1995 al een bus en een truck met de chauffeur in het midden. Vandaag rijden er Volvo Electric bussen in Gothenburg met ook de chauffeur in het midden. Zo nieuw is dit dus allemaal niet.