DCDW 225: Hans Oosterhuis en Fré de Vries van Mobilox

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:

Hans en Fré, dankjewel voor jullie komst! Fré om met jou te beginnen, wie ben je, wat doe je en hoe ben je in de automotive begonnen eigenlijk?

Voorstellen Fré de Vries

Ik ben eigenlijk per ongeluk in de automotive begonnen. Een jaar of 18 geleden ben ik met mijn broer Wietse begonnen met onderdelenzoeker. Ik deed wat met computers en hij met auto’s en van het ene kwam het ander. Zo begonnen wij dus met onderdelenzoeker waar de vraag en het aanbod van auto onderdelen bij elkaar kwam. Dat was eigenlijk in de begintijden van het internet. Dat werd al vrij snel een succes!

Voorstellen Hans Oosterhuis

Ik ben Hans Oosterhuis, 39 jaar en eigenlijk wel expres in de automotive terechtgekomen. Dat wilde ik namelijk graag. Zo ben ik ooit begonnen bij een dealer in de verkoop en heb ik mijn weg gevonden in de autobranche. Op die manier heb ik mij met allerlei facetten beziggehouden en ben ik inmiddels alweer zo’n 4 jaar bij Mobilox actief. Het speelveld waar ik zo’n 4,5 jaar geleden in zat, vond ik namelijk al erg interessant en de kans om bij Mobilox aan de slag te gaan, was er ineens. Daar kwam alleen veel meer bij kijken dan enkel het werk van een accountmanager. Zo ook bijvoorbeeld het uitbreiden van het klantenbestand, het bouwen aan het merk en het letterlijk bouwen aan de winkel.

Verder naar jou Fré, hoe is het platform uiteindelijk bekend geworden?

Volgens mij zijn we rond september 2002 live gegaan en begonnen we eigenlijk met het adverteren in de fysieke Telegraaf. Binnen de kortste keren hadden we, boven onze verwachting, 40 klanten. Toen hebben we gezegd dat het tot 1 januari gratis was. Vanaf die datum hadden we ineens 40 betalende klanten. Dat is eigenlijk langzaam uitgegroeid tot wat het nu eigenlijk is maar dan in een andere vorm.

Mobilox

Mobil is denk ik wel duidelijk, het gaat over mobiliteit zoals auto’s. Maar de “O” en de “X” moet je zien als een hub en spoke, oftewel een naaf en spaken. Waarbij de naaf het centrale punt is van het grote geheel en de spaken toeleiden naar de dingen eromheen. Zo zien we Mobilox dus als spin in het web met allemaal aangesloten bedrijven, wat alles eigenlijk bij elkaar brengt. Dus de “O” is de hub en de “X” dat zijn de spaken. Daarnaast staat een Ox in het Engels natuurlijk ook voor een sterk dier. Dat zie je dan ook in ons logo door middel van de horens van een stier.

https://www.dcdw.nl/podcast/fre-de-vries-en-hans-oosterhuis-van-m

DCDW 225: Hans Oosterhuis en Fré de Vries van Mobilox | Automotive Online

DCDW 225: Hans Oosterhuis en Fré de Vries van Mobilox

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:

Hans en Fré, dankjewel voor jullie komst! Fré om met jou te beginnen, wie ben je, wat doe je en hoe ben je in de automotive begonnen eigenlijk?

Voorstellen Fré de Vries

Ik ben eigenlijk per ongeluk in de automotive begonnen. Een jaar of 18 geleden ben ik met mijn broer Wietse begonnen met onderdelenzoeker. Ik deed wat met computers en hij met auto’s en van het ene kwam het ander. Zo begonnen wij dus met onderdelenzoeker waar de vraag en het aanbod van auto onderdelen bij elkaar kwam. Dat was eigenlijk in de begintijden van het internet. Dat werd al vrij snel een succes!

Voorstellen Hans Oosterhuis

Ik ben Hans Oosterhuis, 39 jaar en eigenlijk wel expres in de automotive terechtgekomen. Dat wilde ik namelijk graag. Zo ben ik ooit begonnen bij een dealer in de verkoop en heb ik mijn weg gevonden in de autobranche. Op die manier heb ik mij met allerlei facetten beziggehouden en ben ik inmiddels alweer zo’n 4 jaar bij Mobilox actief. Het speelveld waar ik zo’n 4,5 jaar geleden in zat, vond ik namelijk al erg interessant en de kans om bij Mobilox aan de slag te gaan, was er ineens. Daar kwam alleen veel meer bij kijken dan enkel het werk van een accountmanager. Zo ook bijvoorbeeld het uitbreiden van het klantenbestand, het bouwen aan het merk en het letterlijk bouwen aan de winkel.

Verder naar jou Fré, hoe is het platform uiteindelijk bekend geworden?

Volgens mij zijn we rond september 2002 live gegaan en begonnen we eigenlijk met het adverteren in de fysieke Telegraaf. Binnen de kortste keren hadden we, boven onze verwachting, 40 klanten. Toen hebben we gezegd dat het tot 1 januari gratis was. Vanaf die datum hadden we ineens 40 betalende klanten. Dat is eigenlijk langzaam uitgegroeid tot wat het nu eigenlijk is maar dan in een andere vorm.

Mobilox

Mobil is denk ik wel duidelijk, het gaat over mobiliteit zoals auto’s. Maar de “O” en de “X” moet je zien als een hub en spoke, oftewel een naaf en spaken. Waarbij de naaf het centrale punt is van het grote geheel en de spaken toeleiden naar de dingen eromheen. Zo zien we Mobilox dus als spin in het web met allemaal aangesloten bedrijven, wat alles eigenlijk bij elkaar brengt. Dus de “O” is de hub en de “X” dat zijn de spaken. Daarnaast staat een Ox in het Engels natuurlijk ook voor een sterk dier. Dat zie je dan ook in ons logo door middel van de horens van een stier.

https://www.dcdw.nl/podcast/fre-de-vries-en-hans-oosterhuis-van-m