DCDW 224: “De noodzaak om heel inventief op te springen met het dealerbedrijf was in België minder hoog dan in Nederland”

Romy Wielinga Romy Wielinga

Mijn naam is Dieter, ik ben Belgisch, 41 jaar en woon in het dorpje De Pinte wat dichtbij Gent ligt. Daarnaast ben ik getrouwd en heb ik twee leuke dochters. Sinds 2005 ben ik aan het werk bij ADP wat nu dan weer Keyloop is geworden. Om eerlijk te zijn, heb ik binnen de firma heel veel kansen gekregen. Zo ben ik ooit begonnen op het planning departement van consultance en techniek. Door heel het jaar heb ik verschillende kansen gekregen en gegrepen. Dat betekende wel dat ik soms meer energie erin stak dan wat ik ervoor terugkreeg maar dat hoort erbij. Maar in die zin heb ik de automotive markt leren kennen. Nu ben ik dan ook sinds 2015 General Manager voor de BeNeLux en in 2018 is daar dan Frankrijk bij gekomen.

Van CDK naar Keyloop

Als je kijkt naar ADP waarbij alles qua branding rood was, waren we wel blij verrast dat toen we CDK Global werden, alles groen werd. Je staat natuurlijk ook liever voor een groen stoplicht dan een rood licht. Toen hadden we ook echt het gevoel dat we veranderden. We waren natuurlijk 100% gericht op de automotive en dachten: dit is het startschot waarbij echt veel gaat veranderen. Uiteindelijk zijn we dan ook met het bedrijf veel opener geworden. De perceptie die we bij ADP kregen, was namelijk niet altijd even in lijn met wat we daadwerkelijk waren. Dat was daardoor gelukkig wel veranderd. Uiteindelijk zijn we nu Keyloop geworden. 

Verschillen qua autodealers tussen Nederland en België 

Als ik kijk naar de verschillende autodealers per land, kan ik niet meteen zeggen waar het beter gaat. Het is namelijk erg afhankelijk in hoeverre zo’n autodealer het noodzaak vindt om te veranderen. Als ik kijk naar de Nederlandse markt t.o.v. de Belgische dan kan je zeggen dat het in België eigenlijk gewoon te goed ging. Dat zorgde er misschien wel voor dat de noodzaak om heel inventief op te springen met het dealerbedrijf minder hoog was dan dat in Nederland was. Die Nederlandse markt heeft wel echt een vijf jaar voorsprong als je kijkt naar automatisering en online ontwikkelingen. 

https://www.dcdw.nl/podcast/dieter-bodvin-van-keyloop/

DCDW 224: “De noodzaak om heel inventief op te springen met het dealerbedrijf was in België minder hoog dan in Nederland” | Automotive Online

DCDW 224: “De noodzaak om heel inventief op te springen met het dealerbedrijf was in België minder hoog dan in Nederland”

Romy Wielinga Romy Wielinga

Mijn naam is Dieter, ik ben Belgisch, 41 jaar en woon in het dorpje De Pinte wat dichtbij Gent ligt. Daarnaast ben ik getrouwd en heb ik twee leuke dochters. Sinds 2005 ben ik aan het werk bij ADP wat nu dan weer Keyloop is geworden. Om eerlijk te zijn, heb ik binnen de firma heel veel kansen gekregen. Zo ben ik ooit begonnen op het planning departement van consultance en techniek. Door heel het jaar heb ik verschillende kansen gekregen en gegrepen. Dat betekende wel dat ik soms meer energie erin stak dan wat ik ervoor terugkreeg maar dat hoort erbij. Maar in die zin heb ik de automotive markt leren kennen. Nu ben ik dan ook sinds 2015 General Manager voor de BeNeLux en in 2018 is daar dan Frankrijk bij gekomen.

Van CDK naar Keyloop

Als je kijkt naar ADP waarbij alles qua branding rood was, waren we wel blij verrast dat toen we CDK Global werden, alles groen werd. Je staat natuurlijk ook liever voor een groen stoplicht dan een rood licht. Toen hadden we ook echt het gevoel dat we veranderden. We waren natuurlijk 100% gericht op de automotive en dachten: dit is het startschot waarbij echt veel gaat veranderen. Uiteindelijk zijn we dan ook met het bedrijf veel opener geworden. De perceptie die we bij ADP kregen, was namelijk niet altijd even in lijn met wat we daadwerkelijk waren. Dat was daardoor gelukkig wel veranderd. Uiteindelijk zijn we nu Keyloop geworden. 

Verschillen qua autodealers tussen Nederland en België 

Als ik kijk naar de verschillende autodealers per land, kan ik niet meteen zeggen waar het beter gaat. Het is namelijk erg afhankelijk in hoeverre zo’n autodealer het noodzaak vindt om te veranderen. Als ik kijk naar de Nederlandse markt t.o.v. de Belgische dan kan je zeggen dat het in België eigenlijk gewoon te goed ging. Dat zorgde er misschien wel voor dat de noodzaak om heel inventief op te springen met het dealerbedrijf minder hoog was dan dat in Nederland was. Die Nederlandse markt heeft wel echt een vijf jaar voorsprong als je kijkt naar automatisering en online ontwikkelingen. 

https://www.dcdw.nl/podcast/dieter-bodvin-van-keyloop/