DCDW Podcast 201: Servicetechnisch blijft de autobranche een koude branche

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Dat wij als onafhankelijke keten voor leasemaatschappijen gingen werken, was toen baanbrekend. Het valt mij op dat de autobranche op het gebied van gastvrijheid nauwelijks verandert. Een auto kopen draait om voorpret. Het is een duur product waar de klant een magisch gevoel bij heeft. En toch gaat de branche vaak lomp met klanten om.” 

Verbinding

“Als de autobranche online achterblijft en op de traditionele locatie niet meer weet hoe het eigenlijk was, dan ontstaat er een nieuw vacuüm. Hoe ga je dan de warme verbinding maken met de automobilist, als je het niet online kunt, en ook in de showroom niet waarmaakt? Het draait om efficiënt online contact met de klant en verbinding als de klant naar het bedrijf komt. Gastvrijheid draait om thuisvoelen en een warme verbinding. En toch blijft de autobranche servicetechnisch overwegend een koude branche. Auto’s en onderhoud zijn duur. Maak er dan een servicefeest van, vind ik. Maar het blijft lastig om vakmensen mensenwerk te laten doen.”

Bouwen

“Tegenwoordig ben ik 50 procent eigenaar van Regardz Hospitality Group. We zijn eigenaar van een aantal locaties waar we alles in dienst stellen van gastvrijheid. Ook als klanten willen vergaderen of samen willen komen op een plek waar wij geen eigen locatie hebben, regelen we dat. Via ons platform Onemeeting.com werken we tegenwoordig samen met 2.000 bedrijven in Nederland en 360.000 partners wereldwijd. Online draait alles om bouwen, doorzetten en gastvrijheid. Wij boeken bijvoorbeeld ook bijeenkomsten bij concurrenten. Zo hoeven we klanten nooit ‘nee’ te verkopen. Dat is een businessmodel waar iedereen wat aan heeft.”

https://www.dcdw.nl/podcast/luc-van-bussel-van-regardz-hospitality-group/

DCDW Podcast 201: Servicetechnisch blijft de autobranche een koude branche | Automotive Online

DCDW Podcast 201: Servicetechnisch blijft de autobranche een koude branche

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Dat wij als onafhankelijke keten voor leasemaatschappijen gingen werken, was toen baanbrekend. Het valt mij op dat de autobranche op het gebied van gastvrijheid nauwelijks verandert. Een auto kopen draait om voorpret. Het is een duur product waar de klant een magisch gevoel bij heeft. En toch gaat de branche vaak lomp met klanten om.” 

Verbinding

“Als de autobranche online achterblijft en op de traditionele locatie niet meer weet hoe het eigenlijk was, dan ontstaat er een nieuw vacuüm. Hoe ga je dan de warme verbinding maken met de automobilist, als je het niet online kunt, en ook in de showroom niet waarmaakt? Het draait om efficiënt online contact met de klant en verbinding als de klant naar het bedrijf komt. Gastvrijheid draait om thuisvoelen en een warme verbinding. En toch blijft de autobranche servicetechnisch overwegend een koude branche. Auto’s en onderhoud zijn duur. Maak er dan een servicefeest van, vind ik. Maar het blijft lastig om vakmensen mensenwerk te laten doen.”

Bouwen

“Tegenwoordig ben ik 50 procent eigenaar van Regardz Hospitality Group. We zijn eigenaar van een aantal locaties waar we alles in dienst stellen van gastvrijheid. Ook als klanten willen vergaderen of samen willen komen op een plek waar wij geen eigen locatie hebben, regelen we dat. Via ons platform Onemeeting.com werken we tegenwoordig samen met 2.000 bedrijven in Nederland en 360.000 partners wereldwijd. Online draait alles om bouwen, doorzetten en gastvrijheid. Wij boeken bijvoorbeeld ook bijeenkomsten bij concurrenten. Zo hoeven we klanten nooit ‘nee’ te verkopen. Dat is een businessmodel waar iedereen wat aan heeft.”

https://www.dcdw.nl/podcast/luc-van-bussel-van-regardz-hospitality-group/