Maxus komt met eDeliver7 en elektrische pick-up

Maxus • De eDeliver7 komt tussen de eveneens elektrische eDeliver3 en eDeliver9.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
(foto: Van Mossel)

Na de compacte eDeliver3 en de grote eDeliver9 introduceert Maxus een derde elektrische bestelauto in Nederland, de eDeliver7. Ook komt er een elektrische pick-up, zo maakte importeur Van Mossel bekend.

De eDeliver7 is vanaf januari 2024 leverbaar en vult het gat op tussen de 3 en de 9. De e-besteller heeft een actieradius tot 365 kilometer (WLTP). Het voertuig kan in 15 minuten zo’n 100 kilometer aan extra range bijladen. Volledig opladen (DC 20-80 procent) duurt 43 minuten. De elektromotor levert 150 kW (204 pk) en een maximumkoppel van 330 Nm. Deze kan gekoppeld worden aan een accupakket van 77 of 88 kWh.

In eerste instantie wordt de eDeliver7 geleverd als gesloten ‘cargo van’, met een keuze uit drie afmetingen (L1H1, L2H1 en L2H2) en twee wielbases. Het laadvolume varieert van 5,9 tot 8,7 m3, bij een maximaal laadvermogen tot 1.200 kg. Bovendien heeft de eDeliver7 een trekvermogen tot maximaal 1.500 kg geremd.

Sterkste bedrijfswagenmarkt ooit

Over de verkoop is algemeen directeur Maxus Motors Nederland Ralf van Meer heel duidelijk: “Volgend jaar wordt de sterkste bedrijfswagenmarkt ooit in Nederland. En dat is niet alleen vanwege de vraag naar dieselbussen, ook de e-besteller zal meer gevraagd worden in aanloop naar de invoering van zero-emissiezones in veel steden in 2025. Daarnaast speelt verduurzaming bij bedrijven een grote rol. We willen daar met onze elektrische bestelauto’s in meegroeien.”

Maxus levert de eDeliver7 met 8 jaar garantie op het accupakket. Gratis pechhulp is standaard inbegrepen, mits de auto volgens voorschriften wordt onderhouden. Prijzen en het exacte uitrustingsniveau worden voor 1 januari bekendgemaakt.

Elektrische pick-up en eDeliver 3 met chassis cabine

Verder maakt Maxus bekend dat de eDeliver3 ook leverbaar wordt als chassis cabine en dat het de elektrische T90 pick-up gaat leveren. Deze T90 is later deze maand al te bestellen bij de Maxus-dealers, waarmee het volgens Van Mossel de eerste regulier verkrijgbare elektrische pick-up van Nederland is.

In de komende editie van zusteruitgave Fleet & Mobility lees je een uitgebreider interview met Ralf van Meer.
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Maxus komt met eDeliver7 en elektrische pick-up | Automotive Online

Maxus komt met eDeliver7 en elektrische pick-up

Maxus • De eDeliver7 komt tussen de eveneens elektrische eDeliver3 en eDeliver9.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
(foto: Van Mossel)

Na de compacte eDeliver3 en de grote eDeliver9 introduceert Maxus een derde elektrische bestelauto in Nederland, de eDeliver7. Ook komt er een elektrische pick-up, zo maakte importeur Van Mossel bekend.

De eDeliver7 is vanaf januari 2024 leverbaar en vult het gat op tussen de 3 en de 9. De e-besteller heeft een actieradius tot 365 kilometer (WLTP). Het voertuig kan in 15 minuten zo’n 100 kilometer aan extra range bijladen. Volledig opladen (DC 20-80 procent) duurt 43 minuten. De elektromotor levert 150 kW (204 pk) en een maximumkoppel van 330 Nm. Deze kan gekoppeld worden aan een accupakket van 77 of 88 kWh.

In eerste instantie wordt de eDeliver7 geleverd als gesloten ‘cargo van’, met een keuze uit drie afmetingen (L1H1, L2H1 en L2H2) en twee wielbases. Het laadvolume varieert van 5,9 tot 8,7 m3, bij een maximaal laadvermogen tot 1.200 kg. Bovendien heeft de eDeliver7 een trekvermogen tot maximaal 1.500 kg geremd.

Sterkste bedrijfswagenmarkt ooit

Over de verkoop is algemeen directeur Maxus Motors Nederland Ralf van Meer heel duidelijk: “Volgend jaar wordt de sterkste bedrijfswagenmarkt ooit in Nederland. En dat is niet alleen vanwege de vraag naar dieselbussen, ook de e-besteller zal meer gevraagd worden in aanloop naar de invoering van zero-emissiezones in veel steden in 2025. Daarnaast speelt verduurzaming bij bedrijven een grote rol. We willen daar met onze elektrische bestelauto’s in meegroeien.”

Maxus levert de eDeliver7 met 8 jaar garantie op het accupakket. Gratis pechhulp is standaard inbegrepen, mits de auto volgens voorschriften wordt onderhouden. Prijzen en het exacte uitrustingsniveau worden voor 1 januari bekendgemaakt.

Elektrische pick-up en eDeliver 3 met chassis cabine

Verder maakt Maxus bekend dat de eDeliver3 ook leverbaar wordt als chassis cabine en dat het de elektrische T90 pick-up gaat leveren. Deze T90 is later deze maand al te bestellen bij de Maxus-dealers, waarmee het volgens Van Mossel de eerste regulier verkrijgbare elektrische pick-up van Nederland is.

In de komende editie van zusteruitgave Fleet & Mobility lees je een uitgebreider interview met Ralf van Meer.
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.