RAI Vereniging en VNA: tijd om te staffelen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens VNA-voorzitter Pieter Hofstra zijn de Catshuisplannen onrechtvaardig. “Mensen die helemaal geen privégenot hebben van hun auto van de zaak, moeten daar ook niet voor worden aangeslagen in de inkomsten- of loonbelasting.”

Hofstra ziet de oplossing in de invoer van een gestaffelde bijtelling, een plan waar staatssecretaris Weekers al mee bezig is. “Mensen die weinig privé rijden hebben in dat regime een verlaagde bijtelling. Dat zou de huidige groep niet-bijtellers fors kunnen verkleinen, hetgeen voor extra inkomsten zorgt.”

Volgens RAI Vereniging-woordvoerder Harald Bresser tackelt de staatssecretaris daarmee gelijk een ander probleem. “Het huidige systeem is erg fraudegevoelig. Wij maken ons daarom al langer hard voor een minder rigide grens dan die er nu is met de 500 kilometer. Wij zijn voorstander van betalen naar gebruik.”

Bresser hoopt verder dat Den Haag afziet van wijzigingen in het Belastingplan 2012

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

RAI Vereniging en VNA: tijd om te staffelen | Automotive Online

RAI Vereniging en VNA: tijd om te staffelen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens VNA-voorzitter Pieter Hofstra zijn de Catshuisplannen onrechtvaardig. “Mensen die helemaal geen privégenot hebben van hun auto van de zaak, moeten daar ook niet voor worden aangeslagen in de inkomsten- of loonbelasting.”

Hofstra ziet de oplossing in de invoer van een gestaffelde bijtelling, een plan waar staatssecretaris Weekers al mee bezig is. “Mensen die weinig privé rijden hebben in dat regime een verlaagde bijtelling. Dat zou de huidige groep niet-bijtellers fors kunnen verkleinen, hetgeen voor extra inkomsten zorgt.”

Volgens RAI Vereniging-woordvoerder Harald Bresser tackelt de staatssecretaris daarmee gelijk een ander probleem. “Het huidige systeem is erg fraudegevoelig. Wij maken ons daarom al langer hard voor een minder rigide grens dan die er nu is met de 500 kilometer. Wij zijn voorstander van betalen naar gebruik.”

Bresser hoopt verder dat Den Haag afziet van wijzigingen in het Belastingplan 2012

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.