Consumentenbond: ‘Doe APK oudere auto bij meer dan één garage’

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
APK-termijn in aantal landen opgerekt

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • p. ijsseldijk

    Ik herken dit. 2 jaar gelden konden mijn remmen hooguit nog 1000 km mee. Moesten direct vervangen worden. Auto op de brug gezet bij het schadebedrijf van mijn zoon en zelf gekeken. De remmen waren nog perfect. Nu twee jaar later (nog steeds geen remschijven vervangen), werd opnieuw gezegd dat de remmen toch echt op waren en vervangen moesten worden. Ook de schijven zouden niet goed meer zijn. Heb zelf alleen de blokkken vervangen. Waren eigenlijk nog steeds goed, maar we hadden ze nu al eenmaal besteld, voor een fractie van het bedrag dat de dealer er voor zou rekenen. En de schijven….. kan niet beter!!!! En dit bij een erkende grote VW dealer in Noord Holland.

  • Spierings Arnold

    Zulke verhalen zijn natuurlijk zou oud als de keuringen zelf. Maakte zulke dingen ook al in het begin mee, ’n klant van ons ging bij de concurrent keuren en kreeg daar ’n rapport met geen enkele afkeur, terwijl wij verschillende punten opmerkten. Heb nu inmiddels jaren ervaring met keuringen in België en dat systeem is ook niet perfect maar STUKKEN onafhankelijker!!!! Hebben TOTAAL geen economisch belang, uitsluitend de staat v/h voertuig is van belang!!!! Zo zou het moeten, was toen ook al mijn vaste overtuiging ondanks dat we als een v/d eerste beide categorieën zelf keurden. Gr. sr.

Consumentenbond: ‘Doe APK oudere auto bij meer dan één garage’ | Automotive Online

Consumentenbond: ‘Doe APK oudere auto bij meer dan één garage’

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
APK-termijn in aantal landen opgerekt

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • p. ijsseldijk

    Ik herken dit. 2 jaar gelden konden mijn remmen hooguit nog 1000 km mee. Moesten direct vervangen worden. Auto op de brug gezet bij het schadebedrijf van mijn zoon en zelf gekeken. De remmen waren nog perfect. Nu twee jaar later (nog steeds geen remschijven vervangen), werd opnieuw gezegd dat de remmen toch echt op waren en vervangen moesten worden. Ook de schijven zouden niet goed meer zijn. Heb zelf alleen de blokkken vervangen. Waren eigenlijk nog steeds goed, maar we hadden ze nu al eenmaal besteld, voor een fractie van het bedrag dat de dealer er voor zou rekenen. En de schijven….. kan niet beter!!!! En dit bij een erkende grote VW dealer in Noord Holland.

  • Spierings Arnold

    Zulke verhalen zijn natuurlijk zou oud als de keuringen zelf. Maakte zulke dingen ook al in het begin mee, ’n klant van ons ging bij de concurrent keuren en kreeg daar ’n rapport met geen enkele afkeur, terwijl wij verschillende punten opmerkten. Heb nu inmiddels jaren ervaring met keuringen in België en dat systeem is ook niet perfect maar STUKKEN onafhankelijker!!!! Hebben TOTAAL geen economisch belang, uitsluitend de staat v/h voertuig is van belang!!!! Zo zou het moeten, was toen ook al mijn vaste overtuiging ondanks dat we als een v/d eerste beide categorieën zelf keurden. Gr. sr.