Bosch stelt diagnose op afstand beschikbaar voor alle autobedrijven

Diagnose • Monteurs kunnen de service aanvragen via het RDS-klantenportaal om het probleem te beschrijven en een afspraak te maken.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Bosch)

Bosch Remote Diagnostics Service, een dienst waarbij monteurs de hulp van een expert kunnen inroepen die op afstand toegang krijgt tot het voertuig, is nu beschikbaar voor alle autobedrijven. Dit meldt het bedrijf in een verklaring.

Na een testfase eind 2022 voor Bosch Car Service-bedrijven en een eerste uitrol naar andere concepten (AutoCrew, Bosch Workshop Partner) afgelopen voorjaar kunnen nu ook niet-aangesloten autobedrijven van de dienst gebruikmaken.

Na inloggen met hun Bosch-ID kunnen monteurs de service aanvragen via het RDS-klantenportaal om het probleem te beschrijven en een afspraak te maken.

Door een KTS 560/590 of RDS 500-diagnosemodule aan te sluiten op het voertuig kan de Bosch-expert vervolgens verschillende diagnosetaken uitvoeren zoals het inleren of coderen van componenten, het programmeren van sleutels, het inleren van een trekhaak, ADAS-kalibratie of programmeren van een frontradarmodule.

De werkplaats kan kiezen om de remote sessies afzonderlijk te bestellen of om een abonnement af te sluiten.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

Bosch stelt diagnose op afstand beschikbaar voor alle autobedrijven | Automotive Online

Bosch stelt diagnose op afstand beschikbaar voor alle autobedrijven

Diagnose • Monteurs kunnen de service aanvragen via het RDS-klantenportaal om het probleem te beschrijven en een afspraak te maken.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Bosch)

Bosch Remote Diagnostics Service, een dienst waarbij monteurs de hulp van een expert kunnen inroepen die op afstand toegang krijgt tot het voertuig, is nu beschikbaar voor alle autobedrijven. Dit meldt het bedrijf in een verklaring.

Na een testfase eind 2022 voor Bosch Car Service-bedrijven en een eerste uitrol naar andere concepten (AutoCrew, Bosch Workshop Partner) afgelopen voorjaar kunnen nu ook niet-aangesloten autobedrijven van de dienst gebruikmaken.

Na inloggen met hun Bosch-ID kunnen monteurs de service aanvragen via het RDS-klantenportaal om het probleem te beschrijven en een afspraak te maken.

Door een KTS 560/590 of RDS 500-diagnosemodule aan te sluiten op het voertuig kan de Bosch-expert vervolgens verschillende diagnosetaken uitvoeren zoals het inleren of coderen van componenten, het programmeren van sleutels, het inleren van een trekhaak, ADAS-kalibratie of programmeren van een frontradarmodule.

De werkplaats kan kiezen om de remote sessies afzonderlijk te bestellen of om een abonnement af te sluiten.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.