LKQ Fource lanceert nieuw garageconcept voor dealers
LKQ Fource introduceert een nieuw garageplatform, Autoglobe. Het platform biedt dealerholdings ondersteuning op marketing en technisch vlak, alsmede toegang tot universele data en equipment. Ook kan een dealer toegang krijgen tot gestuurd leasewerk. Vanaf september gaat het platform live. Dat meldt LKQ Fource in een persbericht.
Autoglobe bestaat uit drie subconcepten die zich op verschillende delen van de aftermarket richten. Autowelt is gericht op premium en exclusieve merken, Automonde legt de focus op Europese volumemerken en Auto Orient wordt het label voor de Aziatische merken, inclusief nieuwe toetreders op de markt uit die hoek.
“Op basis van de merken die een dealerholding voert, of in de toekomst zal voeren, kiest hij het subconcept dat het best aansluit bij zijn noden”, legt LKQ Fource uit.
Een wens van dealerholdings
LKQ speelt met het nieuwe platform in op de wens van steeds meer dealerholdings om zich aan te sluiten bij universele garageconcepten. “Daarbij is de wens dat alle locaties binnen de dealerholding hetzelfde label kunnen voeren en dat is, vandaag, gezien de huidige spreiding van de garageconcepten, niet mogelijk”, zegt Vishal Durgaram, director of customer channel management en sales bij LKQ Benelux-France.
“Een andere uitdaging is dat het bedienen van oudere auto’s en vreemde merken niet in de bestaande bedrijfsprocessen past en dat de nodige kennis, data en equipment hiervoor vaak ontbreken. Daarnaast zijn ook de behoeften en verwachtingen rond marketing en ondersteuning anders bij dealerholdings dan bij een singlepoint universeel autobedrijf. “