LKQ Fource lanceert nieuw garageconcept voor dealers

LKQ Fource • Daarmee speelt het bedrijf in op de wens van dealerholdings om zich aan te sluiten bij universele garageconcepten.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
Tijdens het dealerholding event van Aumocon lanceerde LKQ het nieuwe platform. (Foto: LKQ Fource)

LKQ Fource introduceert een nieuw garageplatform, Autoglobe. Het platform biedt dealerholdings ondersteuning op marketing en technisch vlak, alsmede toegang tot universele data en equipment. Ook kan een dealer toegang krijgen tot gestuurd leasewerk. Vanaf september gaat het platform live. Dat meldt LKQ Fource in een persbericht.

Autoglobe bestaat uit drie subconcepten die zich op verschillende delen van de aftermarket richten. Autowelt is gericht op premium en exclusieve merken, Automonde legt de focus op Europese volumemerken en Auto Orient wordt het label voor de Aziatische merken, inclusief nieuwe toetreders op de markt uit die hoek.

“Op basis van de merken die een dealerholding voert, of in de toekomst zal voeren, kiest hij het subconcept dat het best aansluit bij zijn noden”, legt LKQ Fource uit.

Een wens van dealerholdings

LKQ speelt met het nieuwe platform in op de wens van steeds meer dealerholdings om zich aan te sluiten bij universele garageconcepten. “Daarbij is de wens dat alle locaties binnen de dealerholding hetzelfde label kunnen voeren en dat is, vandaag, gezien de huidige spreiding van de garageconcepten, niet mogelijk”, zegt Vishal Durgaram, director of customer channel management en sales bij LKQ Benelux-France.

“Een andere uitdaging is dat het bedienen van oudere auto’s en vreemde merken niet in de bestaande bedrijfsprocessen past en dat de nodige kennis, data en equipment hiervoor vaak ontbreken. Daarnaast zijn ook de behoeften en verwachtingen rond marketing en ondersteuning anders bij dealerholdings dan bij een singlepoint universeel autobedrijf. “

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

LKQ Fource lanceert nieuw garageconcept voor dealers | Automotive Online

LKQ Fource lanceert nieuw garageconcept voor dealers

LKQ Fource • Daarmee speelt het bedrijf in op de wens van dealerholdings om zich aan te sluiten bij universele garageconcepten.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
Tijdens het dealerholding event van Aumocon lanceerde LKQ het nieuwe platform. (Foto: LKQ Fource)

LKQ Fource introduceert een nieuw garageplatform, Autoglobe. Het platform biedt dealerholdings ondersteuning op marketing en technisch vlak, alsmede toegang tot universele data en equipment. Ook kan een dealer toegang krijgen tot gestuurd leasewerk. Vanaf september gaat het platform live. Dat meldt LKQ Fource in een persbericht.

Autoglobe bestaat uit drie subconcepten die zich op verschillende delen van de aftermarket richten. Autowelt is gericht op premium en exclusieve merken, Automonde legt de focus op Europese volumemerken en Auto Orient wordt het label voor de Aziatische merken, inclusief nieuwe toetreders op de markt uit die hoek.

“Op basis van de merken die een dealerholding voert, of in de toekomst zal voeren, kiest hij het subconcept dat het best aansluit bij zijn noden”, legt LKQ Fource uit.

Een wens van dealerholdings

LKQ speelt met het nieuwe platform in op de wens van steeds meer dealerholdings om zich aan te sluiten bij universele garageconcepten. “Daarbij is de wens dat alle locaties binnen de dealerholding hetzelfde label kunnen voeren en dat is, vandaag, gezien de huidige spreiding van de garageconcepten, niet mogelijk”, zegt Vishal Durgaram, director of customer channel management en sales bij LKQ Benelux-France.

“Een andere uitdaging is dat het bedienen van oudere auto’s en vreemde merken niet in de bestaande bedrijfsprocessen past en dat de nodige kennis, data en equipment hiervoor vaak ontbreken. Daarnaast zijn ook de behoeften en verwachtingen rond marketing en ondersteuning anders bij dealerholdings dan bij een singlepoint universeel autobedrijf. “

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.