Ook APK-keuring voor motoren en scooters

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Johan

    En nu nog old en schroot timers ieder halfjaar. En deze aan de modernste eisen laten voldoen voor Milieu en remeisen e.d
    Als we het toch over verkeersveiligheid hebben. Deze passen helemaal niet in het huidige verkeersbeeld.

  • Pieter

    APK voor motoren: belachelijk. Dit draagt niets bij aan verhogen van de verkeersveiligheid.
    De meeste motorongevallen worden veroorzaakt door automobilsten welke motoren niet opmerken in het verkeer.Of het zijn eenzijdige ongevallen, door te hard rijden of wat dan ook. Maar niet door technische mankementen. Die 8 procent gaat er bij mij dan ook niet in (voor Nederland dan).
    Weer een onnodige lastenverhoging voor de burger, bedacht door goedbetaalde politici welke door enige kennis van zaken niet gehinderd worden….

  • A. Schoutens

    Eens, een beetje motorrijder gaat niet met versleten remmen/banden de weg op. Schrijf dan een kledingvoorschrift uit. Met korte broek en T-shirt mag, maar in de auto gordel om. Nederland weer op z’n smalst op zoek naar munten van de burger !! Hoezo verkeersveiligheid ??

  • hans zoetbrood

    Een APK voor politici zou beter zijn vooral een meting van kennis.

    Je gekoesterde bezit om de 5000 km keuren is de consequentie voor de meeste motorrijders, die nota bene graag vrijwillig nieuwe banden kopen omdat de motor dan beter stuurt.

    Alle fietsers een helm wordt vast het volgende hersenspinsel.

  • Ivan Kok

    8% van de ongevallen(of 6% voor auto’s) wordt veroorzaakt door technische mankementen. Dat geeft de rekensom dat 92%(of 94% voor de auto’s) veroorzaakt wordt door menselijke fouten. Dan is het een stuk makkelijker en goedkoper om daar wat aan te doen.

  • Jos

    4-2-2-1 frequentie is er nog maar een paar jaar, weer terug naar het oude systeem 3-1-1? Zo blijf je ook bezig.

  • Nico

    Goed idee!! Gaan ze dan ook controleren of ze de geluidsnormen niet overschrijden?? Graag!!!

  • joop

    Apk voor motoren is onzin,maar de motorbranche zal je niet horen mopperen die ziet de werkplaatsomzet al stijgen

  • Jan

    Helemaal eens met Johan, het is belachelijk dat je in deze groene tijd nog met auto’s zonder catalisatoren de weg op mag en met oldtimers die een remweg hebben van hier tot tokyo. het is allemaal geldklopperij en binnen de europeese gemeenschap zijn geen eenduidige afspraken mogelijk omdat er altijd wel weer een land dwars ligt.

Ook APK-keuring voor motoren en scooters | Automotive Online

Ook APK-keuring voor motoren en scooters

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Johan

    En nu nog old en schroot timers ieder halfjaar. En deze aan de modernste eisen laten voldoen voor Milieu en remeisen e.d
    Als we het toch over verkeersveiligheid hebben. Deze passen helemaal niet in het huidige verkeersbeeld.

  • Pieter

    APK voor motoren: belachelijk. Dit draagt niets bij aan verhogen van de verkeersveiligheid.
    De meeste motorongevallen worden veroorzaakt door automobilsten welke motoren niet opmerken in het verkeer.Of het zijn eenzijdige ongevallen, door te hard rijden of wat dan ook. Maar niet door technische mankementen. Die 8 procent gaat er bij mij dan ook niet in (voor Nederland dan).
    Weer een onnodige lastenverhoging voor de burger, bedacht door goedbetaalde politici welke door enige kennis van zaken niet gehinderd worden….

  • A. Schoutens

    Eens, een beetje motorrijder gaat niet met versleten remmen/banden de weg op. Schrijf dan een kledingvoorschrift uit. Met korte broek en T-shirt mag, maar in de auto gordel om. Nederland weer op z’n smalst op zoek naar munten van de burger !! Hoezo verkeersveiligheid ??

  • hans zoetbrood

    Een APK voor politici zou beter zijn vooral een meting van kennis.

    Je gekoesterde bezit om de 5000 km keuren is de consequentie voor de meeste motorrijders, die nota bene graag vrijwillig nieuwe banden kopen omdat de motor dan beter stuurt.

    Alle fietsers een helm wordt vast het volgende hersenspinsel.

  • Ivan Kok

    8% van de ongevallen(of 6% voor auto’s) wordt veroorzaakt door technische mankementen. Dat geeft de rekensom dat 92%(of 94% voor de auto’s) veroorzaakt wordt door menselijke fouten. Dan is het een stuk makkelijker en goedkoper om daar wat aan te doen.

  • Jos

    4-2-2-1 frequentie is er nog maar een paar jaar, weer terug naar het oude systeem 3-1-1? Zo blijf je ook bezig.

  • Nico

    Goed idee!! Gaan ze dan ook controleren of ze de geluidsnormen niet overschrijden?? Graag!!!

  • joop

    Apk voor motoren is onzin,maar de motorbranche zal je niet horen mopperen die ziet de werkplaatsomzet al stijgen

  • Jan

    Helemaal eens met Johan, het is belachelijk dat je in deze groene tijd nog met auto’s zonder catalisatoren de weg op mag en met oldtimers die een remweg hebben van hier tot tokyo. het is allemaal geldklopperij en binnen de europeese gemeenschap zijn geen eenduidige afspraken mogelijk omdat er altijd wel weer een land dwars ligt.