‘Europese Commissie schort tariefbesluit op tot na verkiezingen’

Handelsoorlog • Door het besluit op te schorten zou de EC willen voorkomen dat het een verkiezingsissue wordt.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
(Foto: Shutterstock)

De Europese Commissie (EC) schort de bekendmaking van eventuele importtariefverhogingen voor in China gebouwde auto’s uit tot na de Europese verkiezingen van 6 tot 9 juni. Dat melden Duitse media.

Met dit besluit zou de EC willen voorkomen dat het een verkiezingsissue wordt. Eerder was de bekendmaking gepland voor komende week. Volgens Duitse media zou het uitstel ook te maken kunnen hebben met technische problemen bij de commissie.

Vandaag schrijft AM-Columnist Arjen de Jong dat de EC de importtarieven moet verhogen. De extra inkomsten zouden, zo stelt De Jong, geïnvesteerd moeten worden in automotive-gerelateerde R&D-activiteiten.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘Europese Commissie schort tariefbesluit op tot na verkiezingen’ | Automotive Online

‘Europese Commissie schort tariefbesluit op tot na verkiezingen’

Handelsoorlog • Door het besluit op te schorten zou de EC willen voorkomen dat het een verkiezingsissue wordt.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
(Foto: Shutterstock)

De Europese Commissie (EC) schort de bekendmaking van eventuele importtariefverhogingen voor in China gebouwde auto’s uit tot na de Europese verkiezingen van 6 tot 9 juni. Dat melden Duitse media.

Met dit besluit zou de EC willen voorkomen dat het een verkiezingsissue wordt. Eerder was de bekendmaking gepland voor komende week. Volgens Duitse media zou het uitstel ook te maken kunnen hebben met technische problemen bij de commissie.

Vandaag schrijft AM-Columnist Arjen de Jong dat de EC de importtarieven moet verhogen. De extra inkomsten zouden, zo stelt De Jong, geïnvesteerd moeten worden in automotive-gerelateerde R&D-activiteiten.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.