Minder bpm op aardgasauto vanaf 1 juli

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Anton

    Lekkere titel, maar aardgas gaat juist achteruit! Wordt in de belasting gelijk gesteld met lpg g3.. Hoezo regering stimuleert schoon milieu!?

  • Ron Essink

    NOOIT kopen. Het heeft geen zin. Onderhoud is onmogelijk, een kapotte klep (en die krijg je) kost 2500 euro, en je kunt maar een beetje aardgas tanken (ca 17 kg waar de fabriek 25 belooft). Ik heb er zo een (Volvo V70) en nu betaal je ook nog extra wegenbelasting ! Ik ben KWAAD.
    1. De auto is (ondanks BPM) veeeel duurder dan een LPG G3
    2. Je betaald extra wegenbelasting
    3. Systemen zijn onbetrouwbaar
    4. Aardgas is en blijft slecht te krijgen
    5. LPG is goedkoper en overal te koop
    6. Onderhoud aan de gasinstallatie (400 bar druk) is duur en veelal niet mogelijk in NL.
    7. Onze overheid wil schone auto’s maar heeft de aardgas (en biogas dus)- auto door de verhoging van de wegenbelasting in 1 x om zeep geholpen

  • Ivo Smit

    De overheid toont zich weer eens onbetrouwbaar. Ik rijd minder dan 10000 km per jaar en ben als particulier nu slechter af dan wanneer ik op benzine was blijven rijden. Aan BPM- verlaging heb ik niets, ik heb mijn Volvo V70 twee jaar geleden (tweedehands)gekocht om er minimaal tien jaar milieuvriendelijk mee te rijden.
    Nu sta ik mooi voor joker. Steek ik ook mijn nek eens uit, is dit de beloning. Want zoals Ron Essink al schreef, onderdelen voor CNG zijn schreeuwend duur. Als het stuk gaat is het omslagpunt 40000 km/jaar.

  • gj stnicolaas

    Ik heb een dure VW
    Caddy gekocht en nu
    verhogen ze de houd
    erchapbelasting met
    #372- euro per jaar

  • j

    was serieus aan het overwegen een aardgas volvo v70 aan te schaffen maar als ik dit lees zie ik er denk ik toch maar van af.
    Dankzij slecht overheidsbeleid dus..
    Ik kan me inleven in de kwaadheid van dhr Essink

  • arie

    Je tankt en dan moet je als de bliksem gaan rijden naar het volgende vulpunt!!!waarzin!!!

  • chris van der spank

    IK OVERWOOG om een auto op aardegas te kopen maar nu ik zie dat de wegenbelasting net zoveel is als g3
    ik rij 6000 km per jaar en dacht ach ik ga eens wat aan het mileu doen maar ik denk liever aan mijn portomonee
    de regiring wil kennelik geen schoon mileu
    ga maar benzine rijden dan dat is kennelijk wel de schoonste brandstof
    gr

Minder bpm op aardgasauto vanaf 1 juli | Automotive Online

Minder bpm op aardgasauto vanaf 1 juli

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Anton

    Lekkere titel, maar aardgas gaat juist achteruit! Wordt in de belasting gelijk gesteld met lpg g3.. Hoezo regering stimuleert schoon milieu!?

  • Ron Essink

    NOOIT kopen. Het heeft geen zin. Onderhoud is onmogelijk, een kapotte klep (en die krijg je) kost 2500 euro, en je kunt maar een beetje aardgas tanken (ca 17 kg waar de fabriek 25 belooft). Ik heb er zo een (Volvo V70) en nu betaal je ook nog extra wegenbelasting ! Ik ben KWAAD.
    1. De auto is (ondanks BPM) veeeel duurder dan een LPG G3
    2. Je betaald extra wegenbelasting
    3. Systemen zijn onbetrouwbaar
    4. Aardgas is en blijft slecht te krijgen
    5. LPG is goedkoper en overal te koop
    6. Onderhoud aan de gasinstallatie (400 bar druk) is duur en veelal niet mogelijk in NL.
    7. Onze overheid wil schone auto’s maar heeft de aardgas (en biogas dus)- auto door de verhoging van de wegenbelasting in 1 x om zeep geholpen

  • Ivo Smit

    De overheid toont zich weer eens onbetrouwbaar. Ik rijd minder dan 10000 km per jaar en ben als particulier nu slechter af dan wanneer ik op benzine was blijven rijden. Aan BPM- verlaging heb ik niets, ik heb mijn Volvo V70 twee jaar geleden (tweedehands)gekocht om er minimaal tien jaar milieuvriendelijk mee te rijden.
    Nu sta ik mooi voor joker. Steek ik ook mijn nek eens uit, is dit de beloning. Want zoals Ron Essink al schreef, onderdelen voor CNG zijn schreeuwend duur. Als het stuk gaat is het omslagpunt 40000 km/jaar.

  • gj stnicolaas

    Ik heb een dure VW
    Caddy gekocht en nu
    verhogen ze de houd
    erchapbelasting met
    #372- euro per jaar

  • j

    was serieus aan het overwegen een aardgas volvo v70 aan te schaffen maar als ik dit lees zie ik er denk ik toch maar van af.
    Dankzij slecht overheidsbeleid dus..
    Ik kan me inleven in de kwaadheid van dhr Essink

  • arie

    Je tankt en dan moet je als de bliksem gaan rijden naar het volgende vulpunt!!!waarzin!!!

  • chris van der spank

    IK OVERWOOG om een auto op aardegas te kopen maar nu ik zie dat de wegenbelasting net zoveel is als g3
    ik rij 6000 km per jaar en dacht ach ik ga eens wat aan het mileu doen maar ik denk liever aan mijn portomonee
    de regiring wil kennelik geen schoon mileu
    ga maar benzine rijden dan dat is kennelijk wel de schoonste brandstof
    gr