Martijn Zaal sales- en marketingdirecteur bij PSA Retail
“Het samenstellen van een goed salesteam heeft nu de hoogste prioriteit. Het bedrijf goed op de kaart zetten en een hoge klanttevredenheid realiseren, die zaken staan hoog op de agenda voor het nieuwe jaar”, zegt Zaal tegen Automotive. Hij is al sinds afgelopen zomer als zelfstandig consultant betrokken bij de opstart van PSA Retail.
Op dit moment levert het bedrijf aan tweeduizend adressen ruim 20 duizend onderdelen per dag voor Peugeot, Citroën, DS en Eurorepar. Naar eigen zeggen zal het aantal afleveradressen aankomend jaar worden verdubbeld. Er werken inmiddels ruim 180 fte bij het bedrijf. De backoffice in Veenendaal en de magazijnen in Zaandam, Hoogeveen en Waalwijk worden geëxploiteerd door partner Gefco.
De verwachting is dat Distrigo, het b-to-b onderdelenplatform van de autofabrikant, en garageconcept Eurorepar Car Service volgend jaar in ons land zullen worden gelanceerd, maar wanneer dit precies zal zijn, kan Zaal nog niet aangeven. Volgens PSA Retail komt de omzetprognose voor volgend jaar dan in de richting van 190 miljoen euro. Lees ook: PSA gaat universelen direct beleveren.
PSA gooide vorig jaar de onderdelendistributie voor zijn eigen retailkanaal op de schop.