EVBox overweegt uitbreiding naar Azië

Floor Vink Floor Vink
CEO Kristof Vereenooghe tijdens het event rEVolution afgelopen dinsdag in Amsterdam. (Foto: EVBox)

EVBox is al in dertig landen actief. Het bedrijf werd een jaar geleden overgenomen door het Franse energiebedrijf Engie, dat actief is in zeventig landen.

In China en India worden zeer strenge uitstootgrenzen afgedwongen, waardoor de EV-verkoop razendsnel groeit in die Aziatische landen. Veel autofabrikanten bereiden zich voor op deze groei door zich in Azië te vestigen. Ook EVBox overweegt een kantoor in Azië. “We hebben al een partnership met NIO, een Chinese EV-bouwer. We onderzoeken nu wat de beste manier is om die markt te betreden.” Om in China te vestigen is het verplicht om via een joint venture samen te werken met een lokale partij. Veel autofabrikanten hebben daarom joint ventures in het land opgezet. Voor autofabrikanten van EV’s wordt nu gewerkt aan een plan om buitenlandse autofabrikanten toe te staan EV’s te verkopen in vrijhandelszones van het land, volledig in eigen eigendom.

Of EVBox van plan is een joint venture te sluiten om zo de Chinese markt in te stappen, kan Vereenooghe niet zeggen. “We kunnen in ieder geval vrij snel die kant op als we dat willen. De laadpaalindustrie is een groeimarkt, je moeten keuzes maken en de juiste partners daarbij vinden.”

Lees meer op Fleet&Mobility.

EVBox overweegt uitbreiding naar Azië | Automotive Online

EVBox overweegt uitbreiding naar Azië

Floor Vink Floor Vink
CEO Kristof Vereenooghe tijdens het event rEVolution afgelopen dinsdag in Amsterdam. (Foto: EVBox)

EVBox is al in dertig landen actief. Het bedrijf werd een jaar geleden overgenomen door het Franse energiebedrijf Engie, dat actief is in zeventig landen.

In China en India worden zeer strenge uitstootgrenzen afgedwongen, waardoor de EV-verkoop razendsnel groeit in die Aziatische landen. Veel autofabrikanten bereiden zich voor op deze groei door zich in Azië te vestigen. Ook EVBox overweegt een kantoor in Azië. “We hebben al een partnership met NIO, een Chinese EV-bouwer. We onderzoeken nu wat de beste manier is om die markt te betreden.” Om in China te vestigen is het verplicht om via een joint venture samen te werken met een lokale partij. Veel autofabrikanten hebben daarom joint ventures in het land opgezet. Voor autofabrikanten van EV’s wordt nu gewerkt aan een plan om buitenlandse autofabrikanten toe te staan EV’s te verkopen in vrijhandelszones van het land, volledig in eigen eigendom.

Of EVBox van plan is een joint venture te sluiten om zo de Chinese markt in te stappen, kan Vereenooghe niet zeggen. “We kunnen in ieder geval vrij snel die kant op als we dat willen. De laadpaalindustrie is een groeimarkt, je moeten keuzes maken en de juiste partners daarbij vinden.”

Lees meer op Fleet&Mobility.