‘EV in 2021 goedkoper dan een conventionele auto’

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Tony Seba: Al in 2021 is het gebruik van TaaS voor je mobiliteitsbehoefte vier tot tien keer goedkoper dan het bezit van een auto.

Waar Leaseplan inzet op Car as a Service (CaaS), de VNA op Mobility as a Service (MaaS), gelooft Seba in Transport as a Service (TaaS). “In 2030 is 95 procent van de vervoerskilometers gemaakt via TaaS. Daarbij vervaagt de grens tussen automobiliteit en het openbaar vervoer, dat valt allemaal onder de noemer transport.” Toch is 40 procent van de auto’s dan nog in bezit van particulieren. “Het gaat om de afgelegde kilometers. De auto’s die in particulier bezit zijn, staan gemiddeld 96 procent van de tijd stil. De auto’s die in de TaaS-vloot zitten, nog maar 60 procent.”

Disruptie

Overigens gaat volgens hem TaaS alleen werken als er EV’s worden ingezet. En dat heeft alles te maken met geld. “Het wordt te duur om met een benzine- of dieselauto te rijden. Disruptie en exponentiële groei, maakt producten goedkoper. De batterij in een EV’s is nu nog duur, maar die prijs gaat enorm dalen. Het aantal batterijfabrieken neemt enorm toe, Samsung, Dyson, LG, Total, Apple, Nissan, VW, Daimler en nog veel meer partijen investeren hier gigantische bedragen in.”

Volgens hem is een EV vanaf 2021 goedkoper dan een conventioneel aangedreven exemplaar. “En uiteindelijk worden ze zeker twee keer zo goedkoop. Al in 2021 is het gebruik van TaaS voor je mobiliteitsbehoefte vier tot tien keer goedkoper dan het bezit van een auto.”Bosch kondigde vorige week aan te stoppen met de productie van batterijen, omdat het denkt er niet aan te kunnen verdienen.

Lees verder op Fleet&Mobility.

‘EV in 2021 goedkoper dan een conventionele auto’ | Automotive Online

‘EV in 2021 goedkoper dan een conventionele auto’

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Tony Seba: Al in 2021 is het gebruik van TaaS voor je mobiliteitsbehoefte vier tot tien keer goedkoper dan het bezit van een auto.

Waar Leaseplan inzet op Car as a Service (CaaS), de VNA op Mobility as a Service (MaaS), gelooft Seba in Transport as a Service (TaaS). “In 2030 is 95 procent van de vervoerskilometers gemaakt via TaaS. Daarbij vervaagt de grens tussen automobiliteit en het openbaar vervoer, dat valt allemaal onder de noemer transport.” Toch is 40 procent van de auto’s dan nog in bezit van particulieren. “Het gaat om de afgelegde kilometers. De auto’s die in particulier bezit zijn, staan gemiddeld 96 procent van de tijd stil. De auto’s die in de TaaS-vloot zitten, nog maar 60 procent.”

Disruptie

Overigens gaat volgens hem TaaS alleen werken als er EV’s worden ingezet. En dat heeft alles te maken met geld. “Het wordt te duur om met een benzine- of dieselauto te rijden. Disruptie en exponentiële groei, maakt producten goedkoper. De batterij in een EV’s is nu nog duur, maar die prijs gaat enorm dalen. Het aantal batterijfabrieken neemt enorm toe, Samsung, Dyson, LG, Total, Apple, Nissan, VW, Daimler en nog veel meer partijen investeren hier gigantische bedragen in.”

Volgens hem is een EV vanaf 2021 goedkoper dan een conventioneel aangedreven exemplaar. “En uiteindelijk worden ze zeker twee keer zo goedkoop. Al in 2021 is het gebruik van TaaS voor je mobiliteitsbehoefte vier tot tien keer goedkoper dan het bezit van een auto.”Bosch kondigde vorige week aan te stoppen met de productie van batterijen, omdat het denkt er niet aan te kunnen verdienen.

Lees verder op Fleet&Mobility.