RAI: TNO-onderzoek dieselauto’s ‘te kort door de bocht’

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • a.van Nierop

    Al veel eerder, onder meer na de introductie van Euro 3 bij de vrachtauto’s, heeft TNO aangetoond dat diesels in de praktijk minder schoon zijn dan op papier. Destijds een gevolg van het niet voldoende op bedrijfstemperatuur komen van grote groepen voertuigen in het korte afstandsvervoer zoals stedelijke distributie. De nog altijd te hoge uitstoot van stikstofoxiden die nu is geconstateerd, zou eveneens een gevolg kunnen zijn van kritische temperatuurgrenzen. In plaats van dit feit te onderkennen leidt de Van Eijck (RAI) de aandacht af door het over fijnstof te hebben. Prima natuurlijk, echter de metingen van TNO betreffen vooral stikstofoxiden. Daarmee lijkt de geschiedenis zich te herhalen.

  • EricD

    Van Eijck hoor. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Nu uitgekomen dat VW het testen van diesels enorm heeft lopen flessen met speciale software, met het risico dat het misschien wel miljarden moet dokken in de VS. Misschien zijn wel meer automerken zo bezig (geweest).

RAI: TNO-onderzoek dieselauto’s ‘te kort door de bocht’ | Automotive Online

RAI: TNO-onderzoek dieselauto’s ‘te kort door de bocht’

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • a.van Nierop

    Al veel eerder, onder meer na de introductie van Euro 3 bij de vrachtauto’s, heeft TNO aangetoond dat diesels in de praktijk minder schoon zijn dan op papier. Destijds een gevolg van het niet voldoende op bedrijfstemperatuur komen van grote groepen voertuigen in het korte afstandsvervoer zoals stedelijke distributie. De nog altijd te hoge uitstoot van stikstofoxiden die nu is geconstateerd, zou eveneens een gevolg kunnen zijn van kritische temperatuurgrenzen. In plaats van dit feit te onderkennen leidt de Van Eijck (RAI) de aandacht af door het over fijnstof te hebben. Prima natuurlijk, echter de metingen van TNO betreffen vooral stikstofoxiden. Daarmee lijkt de geschiedenis zich te herhalen.

  • EricD

    Van Eijck hoor. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Nu uitgekomen dat VW het testen van diesels enorm heeft lopen flessen met speciale software, met het risico dat het misschien wel miljarden moet dokken in de VS. Misschien zijn wel meer automerken zo bezig (geweest).