Zwanenzang Saab ingezet: fondscode wordt SWAN

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • andre

    de zwanenzang voor saab, muller kan saab niet redden,
    misschien een groot merk dat een exclusieve lijn als saab wil exploiteren.
    zoniet dan is saab exit.

  • Pierre

    Niet echt gek dat niemand hierin wil investeren:

    General Motors heeft destijds een krediet verstrekt van 326 miljoen dollar.

    Dit bedrag werd in ruil voor “aflosbare preferente aandelen” in het bedrijf gestoken, maar in feite is het gewoon een lening: er moet rente op worden betaald – eerst 6 procent, later 12 procent – en het bedrag moet eind 2016 worden terugbetaald.

    Tot eind 2011 hoeft er geen rente/dividend te worden betaald. De rente over 2012 wordt bij de hoofdsom geteld en vanaf 2013 wordt er cash afgerekend.

    Nog iemand interesse?

  • Gert – Jan van Riet

    Aandeelhouders gaan in deze zaak alleen voor maximaal rendement of maximaal verlies. Meer zit er niet in voor hen. Daarentegen zal en moet dhr. Muller zijn “eigen merk” ten koste van personeel en toeleveranciers exploiteren. Dhr. Muller heeft geen ander doel meer dan alleen zijn “eigen merk” veilig stellen. Gaat dit ten kosten van, dan is dat maar zo. Hij ligt daar geen moment wakker van. Zie ook dat hij voor zijn “harde werken” de bonus toch wil binnen roeien. Ik heb het al eerder gesteld: geld van Europa, chinezen, grieks of buitenaards, hem maakt het niets uit. Te triest voor woorden en wij moeten alleen medeleven hebben met personeel en toeleveranciers!

  • marc swart

    als ik alles wat er gezegd en geschreven is over Saab in de media had moeten geloven, was er van Saab allang niets meer over. Zo ongeveer iedereen die denkt verstand te hebben van geld of auto’s heeft Saab het graf ingeschreven. Het mooie is, Saab is er nog steeds, tegen alle voorspellingen in. Het is een precaire situatie maar ze is er nog. Dit feit alleen maakt van alle commentatoren die Saab geen kans gaven/geven slechts waarzeggers en toekomstvoorspeller. Het zou kunnen zijn dat ze gelijk krijgenmaar slechts alleen op basis van kans