Riva EV Mobility (Wittebrug) importeur last-mile voertuigen Mubea

Wittebrug •
Riva EV Mobility opent eind december het Wittebrug E-motive Centre in Den Haag.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Vlnr: Thijs Pitlo General Manager Riva EV Mobility, Mark van der Kallen Algemeen Directeur Riva Groep, Dr. Stefan Cuber Managing Director Mubea U-Mobility, Stefan Räth Project Lead Cargo Mubea U-Mobility en José Luis Corral Rosado Sales & Digital Marketing Manager Mubea U-Mobility (Foto: Riva)
Riva EV Mobility wordt importeur van de Duitse last-mile-delivery voertuigen van Mubea. Dat meldt het bedrijf. Riva is moederbedrijf van onder meer Wittebrug en KAV Autoverhuur.
Riva EV Mobility opent eind december het Wittebrug E-motive Centre in Den Haag. Daar moet een breed aanbod aan mobiliteitsproducten komen te staan. Een prominente plek is er voor de e-bestellers van Cenntro en nu ook voor de Cargo-lijn van Mubea. “Het is een bijzonder interessant product voor ons”, zegt general manager Thijs Pitlo.
Mubea is een Duitse toeleverancier van OEM’s die enkele jaren geleden besloot zich ook zelf op stadslogistiek te richten. Het bedrijf, dat 100 jaar bestaat en 14.500 mensen in dienst heeft, heeft meer dan 100 man vrijgemaakt om de Mubea te ontwikkelen en bouwen. “Wij bekijken momenteel producten van veel leveranciers en dan is dit wel het beste dat we zijn tegengekomen.”

Zero-emissiezones

Volgens Pitlo is stadslogistiek een enorme groeimarkt. “De invoering van zero-emissiezones zal de stadslogistiek veranderen. Maar niet iedereen heeft een elektrische besteller nodig of kan die financieren. Dan is de Mubea een goed alternatief.”
De Mubea komt er in meerdere varianten en heeft een laadvermogen van 1,9 kub (200 kilo). “We richten ons op een aantal markten, zoals installatiemonteurs, cargo, onderhoud- en schildersbedrijven. Die hoeven vaak niet veel mee te nemen en zijn nu veel tijd kwijt met parkeren. Voor kleine klussen is de Mubea de oplossing. Via KAV zullen we de Mubea ook in de verhuur aanbieden en dan richten we ons onder meer op verhuizende studenten. Dagelijks zijn er in de grote steden 1.500 verhuizingen. Die studenten hebben geen grote spullen en kunnen dan zonder rijbewijs verhuizen.”

Century en Wassink

Riva is moederbedrijf van Wittebrug en is derhalve goed bekend in dealerland. Als importeur voor Nederland is het nu bezig dealers te vinden. Century Autogroep in het Noorden en Wassink Autogroep in het Oosten zijn inmiddels aangesteld. Er volgen nog meer. Komend jaar verwacht Pitlo zo rond de 200 Mubea’s te kunnen importeren. “Dat geeft ons de kans om rustig een markt op te bouwen, maar ook om monteurs naar Duitsland te sturen voor aftersalestraining.”
De Mubea (Foto: Riva)
Pitlo kijkt ook naar andere vergelijkbare mobiliteitsoplossingen. “Veel bedrijven hebben grote duurzaamheidsambities, maar het aanbod sluit nog niet aan op de vraag. Daar spelen wij op in. We bieden in ons Wittebrug E-motive Centre alle mobiliteiten, dus ook elektrische fietsen en e-scooters en zijn met meerdere aanbieders in gesprek. Als Riva willen we totaalleverancier zijn voor onze klanten en die vragen hier om. En ons voordeel is dat we een eigen lease- en verhuurmaatschappij hebben waardoor we creatieve producten kunnen aanbieden, denk aan huur- en abonnementsvormen”, aldus Pitlo.
Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Riva EV Mobility (Wittebrug) importeur last-mile voertuigen Mubea | Automotive Online

Riva EV Mobility (Wittebrug) importeur last-mile voertuigen Mubea

Wittebrug •
Riva EV Mobility opent eind december het Wittebrug E-motive Centre in Den Haag.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Vlnr: Thijs Pitlo General Manager Riva EV Mobility, Mark van der Kallen Algemeen Directeur Riva Groep, Dr. Stefan Cuber Managing Director Mubea U-Mobility, Stefan Räth Project Lead Cargo Mubea U-Mobility en José Luis Corral Rosado Sales & Digital Marketing Manager Mubea U-Mobility (Foto: Riva)
Riva EV Mobility wordt importeur van de Duitse last-mile-delivery voertuigen van Mubea. Dat meldt het bedrijf. Riva is moederbedrijf van onder meer Wittebrug en KAV Autoverhuur.
Riva EV Mobility opent eind december het Wittebrug E-motive Centre in Den Haag. Daar moet een breed aanbod aan mobiliteitsproducten komen te staan. Een prominente plek is er voor de e-bestellers van Cenntro en nu ook voor de Cargo-lijn van Mubea. “Het is een bijzonder interessant product voor ons”, zegt general manager Thijs Pitlo.
Mubea is een Duitse toeleverancier van OEM’s die enkele jaren geleden besloot zich ook zelf op stadslogistiek te richten. Het bedrijf, dat 100 jaar bestaat en 14.500 mensen in dienst heeft, heeft meer dan 100 man vrijgemaakt om de Mubea te ontwikkelen en bouwen. “Wij bekijken momenteel producten van veel leveranciers en dan is dit wel het beste dat we zijn tegengekomen.”

Zero-emissiezones

Volgens Pitlo is stadslogistiek een enorme groeimarkt. “De invoering van zero-emissiezones zal de stadslogistiek veranderen. Maar niet iedereen heeft een elektrische besteller nodig of kan die financieren. Dan is de Mubea een goed alternatief.”
De Mubea komt er in meerdere varianten en heeft een laadvermogen van 1,9 kub (200 kilo). “We richten ons op een aantal markten, zoals installatiemonteurs, cargo, onderhoud- en schildersbedrijven. Die hoeven vaak niet veel mee te nemen en zijn nu veel tijd kwijt met parkeren. Voor kleine klussen is de Mubea de oplossing. Via KAV zullen we de Mubea ook in de verhuur aanbieden en dan richten we ons onder meer op verhuizende studenten. Dagelijks zijn er in de grote steden 1.500 verhuizingen. Die studenten hebben geen grote spullen en kunnen dan zonder rijbewijs verhuizen.”

Century en Wassink

Riva is moederbedrijf van Wittebrug en is derhalve goed bekend in dealerland. Als importeur voor Nederland is het nu bezig dealers te vinden. Century Autogroep in het Noorden en Wassink Autogroep in het Oosten zijn inmiddels aangesteld. Er volgen nog meer. Komend jaar verwacht Pitlo zo rond de 200 Mubea’s te kunnen importeren. “Dat geeft ons de kans om rustig een markt op te bouwen, maar ook om monteurs naar Duitsland te sturen voor aftersalestraining.”
De Mubea (Foto: Riva)
Pitlo kijkt ook naar andere vergelijkbare mobiliteitsoplossingen. “Veel bedrijven hebben grote duurzaamheidsambities, maar het aanbod sluit nog niet aan op de vraag. Daar spelen wij op in. We bieden in ons Wittebrug E-motive Centre alle mobiliteiten, dus ook elektrische fietsen en e-scooters en zijn met meerdere aanbieders in gesprek. Als Riva willen we totaalleverancier zijn voor onze klanten en die vragen hier om. En ons voordeel is dat we een eigen lease- en verhuurmaatschappij hebben waardoor we creatieve producten kunnen aanbieden, denk aan huur- en abonnementsvormen”, aldus Pitlo.
Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.