‘Luxe EV-merk HiPhi komt ook naar Europa’

HiPhi • De volgende nieuwkomer meldt zich op de Europese automarkt.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(Foto: Human Horizons)

Human Horizons, een Chinese producent van luxe EV’s, zal later dit jaar zijn premium merk HiPhi lanceren in bepaalde Europese markten. Dit meldt Reuters. HiPhi is daarmee een van de vele nieuwkomers in 2023.

Mede-oprichter Mark Stanton laat weten dat het bedrijf in april op de Shanghai Auto Show aankondigt welke Europese landen het betreedt. Dit zal zich beperken tot markten met een hogere EV-penetratie in West-Europa of Scandinavië, zo is de verwachting. Ook merken als Nio, Voyah Free en Lucid hebben de pijlen gericht op Europa.

HiPhi’s connected EV’s zitten vol hi-tech waarmee het merk zich richt op ‘jongere, meer welvarende en meer open-minded consumenten die nog geen merkentrouw hebben ontwikkeld’, aldus Stanton.

Het HiPhi-merk verkoopt momenteel de X SUV en Z sedan in China, met een bereik tot 692 km en prijzen vanaf 82 duizend euro. Stanton zei dat de verkoop dit jaar rond de 4 duizend of 5 duizend eenheden zou moeten liggen. In Shanghai onthult het ook een nieuw, lager geprijsd volumemodel.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

‘Luxe EV-merk HiPhi komt ook naar Europa’ | Automotive Online

‘Luxe EV-merk HiPhi komt ook naar Europa’

HiPhi • De volgende nieuwkomer meldt zich op de Europese automarkt.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(Foto: Human Horizons)

Human Horizons, een Chinese producent van luxe EV’s, zal later dit jaar zijn premium merk HiPhi lanceren in bepaalde Europese markten. Dit meldt Reuters. HiPhi is daarmee een van de vele nieuwkomers in 2023.

Mede-oprichter Mark Stanton laat weten dat het bedrijf in april op de Shanghai Auto Show aankondigt welke Europese landen het betreedt. Dit zal zich beperken tot markten met een hogere EV-penetratie in West-Europa of Scandinavië, zo is de verwachting. Ook merken als Nio, Voyah Free en Lucid hebben de pijlen gericht op Europa.

HiPhi’s connected EV’s zitten vol hi-tech waarmee het merk zich richt op ‘jongere, meer welvarende en meer open-minded consumenten die nog geen merkentrouw hebben ontwikkeld’, aldus Stanton.

Het HiPhi-merk verkoopt momenteel de X SUV en Z sedan in China, met een bereik tot 692 km en prijzen vanaf 82 duizend euro. Stanton zei dat de verkoop dit jaar rond de 4 duizend of 5 duizend eenheden zou moeten liggen. In Shanghai onthult het ook een nieuw, lager geprijsd volumemodel.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.