Chinese nieuwkomer HiPhi kiest voor ‘Mercedes-prijsstelling’

Hiphi • Het goedkoopste model kost in Duitsland 105 duizend euro.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
De drie modellen (Y, Z en X) van Hiphi op de Shanghai Autoshow. (Foto: Hiphi).

De goedkoopste uitvoeringen van de HiPhi X en HiPhi Z, kosten respectievelijk 109 duizend en 105 duizend euro op de Europese markt. Dat maakt het Chinese merk vandaag bekend. De auto’s zijn momenteel te bestellen in Noorwegen in Duitsland. De eerste klanten zullen de auto’s in het derde kwartaal van 2023 ontvangen, meldt het bedrijf.

Klanten kunnen de twee modellen bekijken in de showroom gevestigd op de luchthaven van München. De prijstelling voor andere Europese landen wordt later dit jaar bekend, schrijft HiPhi in een verklaring.

Prijsstrategie

Het Chinese merk richt zich met beide modellen op de premiummarkt. En concurreert daarmee met andere merken zoals Mercedes, Audi en BMW. De HiPhi X bevat een batterijpakket van 97 kWh, met een potentiële actieradius van 460 kilometer.

Model Z bevat een groter batterijpakket van 120 kWh. Volgens het merk levert dat een potentiële actieradius van 555 kilometer op. In het model zit ook een zogenoemde HiPhi bot, een robotachtig infotainment systeem. “HiPhi hanteert een prijsstrategie die zowel competitief als reflectief is voor de geavanceerde techniek en technologie die is in de HiPhi Z is opgenomen”, meldt het bedrijf.

Beide modellen komen in verschillende varianten. Model X is te bestellen als zeszitter (109 duizend euro) of vierzitter (123 duizend euro). Model Z komt als vijfzitter (105 duizend euro) of als vierzitter (107 duizend euro) op de markt.

“Het merk richt zich op jongere, meer welvarende en meer open-minded consumenten die nog geen merkentrouw hebben ontwikkeld”, vertelde HiPhi cto Mark Stanton onlangs.

Europese markt

Stanton vertelt dat het doel is om in 2027 de auto aan te kunnen bieden in de belangrijkste Europese landen. Duitsland en Noorwegen zijn voor hem dan ook “de perfecte lanceerplaats om de activiteiten uit te breiden.”

Naast de modellen X en Z, zal binnenkort ook de Hiphi Y voor de Europese markt worden geïntroduceerd. De auto werd onlangs onthuld op de Shanghai Auto Show en is speciaal ontworpen voor de Europese markt.

HiPhi is een van de inmiddels ruim 30 nieuwe toetreders op de Nederlandse automarkt. Je leest het in het overzicht van AM.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Chinese nieuwkomer HiPhi kiest voor ‘Mercedes-prijsstelling’ | Automotive Online

Chinese nieuwkomer HiPhi kiest voor ‘Mercedes-prijsstelling’

Hiphi • Het goedkoopste model kost in Duitsland 105 duizend euro.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
• Laatste update:
De drie modellen (Y, Z en X) van Hiphi op de Shanghai Autoshow. (Foto: Hiphi).

De goedkoopste uitvoeringen van de HiPhi X en HiPhi Z, kosten respectievelijk 109 duizend en 105 duizend euro op de Europese markt. Dat maakt het Chinese merk vandaag bekend. De auto’s zijn momenteel te bestellen in Noorwegen in Duitsland. De eerste klanten zullen de auto’s in het derde kwartaal van 2023 ontvangen, meldt het bedrijf.

Klanten kunnen de twee modellen bekijken in de showroom gevestigd op de luchthaven van München. De prijstelling voor andere Europese landen wordt later dit jaar bekend, schrijft HiPhi in een verklaring.

Prijsstrategie

Het Chinese merk richt zich met beide modellen op de premiummarkt. En concurreert daarmee met andere merken zoals Mercedes, Audi en BMW. De HiPhi X bevat een batterijpakket van 97 kWh, met een potentiële actieradius van 460 kilometer.

Model Z bevat een groter batterijpakket van 120 kWh. Volgens het merk levert dat een potentiële actieradius van 555 kilometer op. In het model zit ook een zogenoemde HiPhi bot, een robotachtig infotainment systeem. “HiPhi hanteert een prijsstrategie die zowel competitief als reflectief is voor de geavanceerde techniek en technologie die is in de HiPhi Z is opgenomen”, meldt het bedrijf.

Beide modellen komen in verschillende varianten. Model X is te bestellen als zeszitter (109 duizend euro) of vierzitter (123 duizend euro). Model Z komt als vijfzitter (105 duizend euro) of als vierzitter (107 duizend euro) op de markt.

“Het merk richt zich op jongere, meer welvarende en meer open-minded consumenten die nog geen merkentrouw hebben ontwikkeld”, vertelde HiPhi cto Mark Stanton onlangs.

Europese markt

Stanton vertelt dat het doel is om in 2027 de auto aan te kunnen bieden in de belangrijkste Europese landen. Duitsland en Noorwegen zijn voor hem dan ook “de perfecte lanceerplaats om de activiteiten uit te breiden.”

Naast de modellen X en Z, zal binnenkort ook de Hiphi Y voor de Europese markt worden geïntroduceerd. De auto werd onlangs onthuld op de Shanghai Auto Show en is speciaal ontworpen voor de Europese markt.

HiPhi is een van de inmiddels ruim 30 nieuwe toetreders op de Nederlandse automarkt. Je leest het in het overzicht van AM.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.