Mark van Leijden neemt familiebedrijf over

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: Nissan Van Leijden

Mark van Leijden heeft na de IVA brede ervaring opgedaan in de autobranche. Hij werkte jarenlang bij Stern en was vestigingsmanager van Porsche Centrum Leusden, een bedrijf van Pon.

Het familiebedrijf van Van Leijden heeft tien medewerkers en werd in 1967 opgericht door Marks opa (de viering van het vijftigjarig bestaan is op 7 oktober). Van Leijden heeft duidelijke plannen met het bedrijf. “We willen meegaan in de veranderingen in de branche en maatschappij”, vertelt hij. “Als zelfstandig bedrijf moet je dan óf naar multibrand óf naar schaalvergroting. Wij kiezen er voor om binnenkort naast Nissan een tweede merk te gaan voeren: Mitsubishi. Daarnaast gaan we ook de occasionverkoop uitbreiden.”

Mark van Leijden heeft het bedrijf gekocht samen met zijn partner, Saskia Scherpenzeel. Zij heeft een achtergrond op het gebied van ICT en marketing en werkte meest recent bij RDC.

Vader Ton van Leijden gaf aan het wat rustiger aan te willen doen. Hij blijft voorlopig wel werken in het bedrijf. In 2010 ging mede-eigenaar Dick van Leijden, de broer van Ton, al met pensioen.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Mark van Leijden neemt familiebedrijf over | Automotive Online

Mark van Leijden neemt familiebedrijf over

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: Nissan Van Leijden

Mark van Leijden heeft na de IVA brede ervaring opgedaan in de autobranche. Hij werkte jarenlang bij Stern en was vestigingsmanager van Porsche Centrum Leusden, een bedrijf van Pon.

Het familiebedrijf van Van Leijden heeft tien medewerkers en werd in 1967 opgericht door Marks opa (de viering van het vijftigjarig bestaan is op 7 oktober). Van Leijden heeft duidelijke plannen met het bedrijf. “We willen meegaan in de veranderingen in de branche en maatschappij”, vertelt hij. “Als zelfstandig bedrijf moet je dan óf naar multibrand óf naar schaalvergroting. Wij kiezen er voor om binnenkort naast Nissan een tweede merk te gaan voeren: Mitsubishi. Daarnaast gaan we ook de occasionverkoop uitbreiden.”

Mark van Leijden heeft het bedrijf gekocht samen met zijn partner, Saskia Scherpenzeel. Zij heeft een achtergrond op het gebied van ICT en marketing en werkte meest recent bij RDC.

Vader Ton van Leijden gaf aan het wat rustiger aan te willen doen. Hij blijft voorlopig wel werken in het bedrijf. In 2010 ging mede-eigenaar Dick van Leijden, de broer van Ton, al met pensioen.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.