Mediabestedingen 18% toegenomen, Peugeot koploper

Redactie Redactie
• Laatste update:

In 2009 werd voor 253 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd, in 2010 was dat 292 miljoen. Peugeot was vorig jaar de grootste autoadverteerder. 

Vooral voor modellen binnen het A-segment, kleine zuinige stadsauto’s zoals de Toyota Aygo en Fiat 500, werd veel meer geadverteerd. De bestedingen voor dit segment groeiden met 73,8%.

Binnen de mediamix laat televisiereclame zowel procentueel als in absolute zin de grootste stijging zien. Er is 32,7% meer geadverteerd in vergelijking met 2010. De totale tv-bestedingen kwamen op ruim 189 miljoen. Daarmee heeft de tv een aandeel van 55% binnen de totale mediabestedingen, normaal ligt dat rond de 50%.

Vorige week werd bekend gemaakt welke merken de meeste acties organiseerden. 

Merk Bestedingen +/- in%
Peugeot 31,4 miljoen 19,6
Renault 29,7 miljoen 51,2
Opel 27,6 miljoen 17,3
Ford 23,8 miljoen 18,6
Citroën 22,2 miljoen 25,7
Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.