Mediabestedingen 18% toegenomen, Peugeot koploper
In 2009 werd voor 253 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd, in 2010 was dat 292 miljoen. Peugeot was vorig jaar de grootste autoadverteerder.
Vooral voor modellen binnen het A-segment, kleine zuinige stadsauto’s zoals de Toyota Aygo en Fiat 500, werd veel meer geadverteerd. De bestedingen voor dit segment groeiden met 73,8%.
Binnen de mediamix laat televisiereclame zowel procentueel als in absolute zin de grootste stijging zien. Er is 32,7% meer geadverteerd in vergelijking met 2010. De totale tv-bestedingen kwamen op ruim 189 miljoen. Daarmee heeft de tv een aandeel van 55% binnen de totale mediabestedingen, normaal ligt dat rond de 50%.
Vorige week werd bekend gemaakt welke merken de meeste acties organiseerden.
Merk | Bestedingen | +/- in% |
Peugeot | 31,4 miljoen | 19,6 |
Renault | 29,7 miljoen | 51,2 |
Opel | 27,6 miljoen | 17,3 |
Ford | 23,8 miljoen | 18,6 |
Citroën | 22,2 miljoen | 25,7 |