Witkar duwt Groningen vol met Smarts

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Sinds najaar 2015 is Witkar actief in Rotterdam en via de vestigingen van KAV Autoverhuur. Het concept is gebouwd rondom wat Witkar het ‘freefloating’-principe noemt: berijders kunnen de auto parkeren waar ze maar willen binnen de zogenoemde ‘Witkarzone’, een afgebakend gebied dat ruwweg het stadscentrum omvat. De benzineauto’s zijn te vinden en te ontgrendelen met de Witkar-app. De klant kan kiezen voor afrekenen per seconde, per tien minuten of per 24 uur.

Smart-fabrikant Daimler meldde eind maart dat het met zijn deelautoconcept Car2go ook uitbreiding zoekt in andere Nederlandse steden. Daimler zet uitsluitend elektrische Smarts in.

Lees meer op Fleet&Mobility.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Witkar duwt Groningen vol met Smarts | Automotive Online

Witkar duwt Groningen vol met Smarts

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Sinds najaar 2015 is Witkar actief in Rotterdam en via de vestigingen van KAV Autoverhuur. Het concept is gebouwd rondom wat Witkar het ‘freefloating’-principe noemt: berijders kunnen de auto parkeren waar ze maar willen binnen de zogenoemde ‘Witkarzone’, een afgebakend gebied dat ruwweg het stadscentrum omvat. De benzineauto’s zijn te vinden en te ontgrendelen met de Witkar-app. De klant kan kiezen voor afrekenen per seconde, per tien minuten of per 24 uur.

Smart-fabrikant Daimler meldde eind maart dat het met zijn deelautoconcept Car2go ook uitbreiding zoekt in andere Nederlandse steden. Daimler zet uitsluitend elektrische Smarts in.

Lees meer op Fleet&Mobility.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.