‘Het gaat niet langer om wie de grootste vloot heeft’

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

De total cost of mobility (TCM) kan in de komende jaren fors omlaag, onder andere door de invoering van deelautoconcepten. Dat betoogden diverse experts tijdens het Fleet Europe Forum. De experts gaan er zelfs vanuit dat dankzij het delen van auto’s en parkeerplekken bedrijven geld kunnen verdienen aan mobiliteit.

“Het gaat in de branche al lang niet meer om wie de grootste vloot heeft, maar wie het beste mobiliteitsbeleid voor zijn medewerkers neerzet”, tekende vakblad Fleet&Mobility op uit de mond van Frans Janssen, ceo van Athlon International. In een paneldiscussie met zeven internationale directeuren uit de fleet- en leasebranche werd duidelijk hoe internationale leasemaatschappijen inspelen op de transitie van autobezit naar gebruik van mobiliteit.Alles weten over Total Cost of Mobility? Koop het boek van Roel Hindriks in onze webshop.
Volgens Berno Kleinherenbrink, sinds kort senior vice president commercial bij Leaseplan Corporation, worden de voorwaarden inmiddels ook aangepast. “In de leasepolicy stond altijd dat alleen familie van de leaserijder gebruik mag maken van de auto. Dat hebben we aangepast: leaserijders mogen voortaan hun auto delen.”Bekijk hier de Top 20 Wagenparkbeheerders die onlangs is samengesteld door het vakblad Fleet&Mobility.

Volgens Kleinherenbrink kan de markt voor leasemaatschappijen ook fors worden vergroot. “De helft van de consumenten die bij een van de private leaseacties van Leaseplan Nederland een contract afsloot, had op dat moment geen eigen auto. En was daar ook niet per se voor in de markt. Ze zien in private lease vooral een alternatief voor het openbaar vervoer dat vooral als te duur en inefficiënt wordt ervaren.”

Lees het volledige artikel op Fleet&Mobility.

‘Het gaat niet langer om wie de grootste vloot heeft’ | Automotive Online

‘Het gaat niet langer om wie de grootste vloot heeft’

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

De total cost of mobility (TCM) kan in de komende jaren fors omlaag, onder andere door de invoering van deelautoconcepten. Dat betoogden diverse experts tijdens het Fleet Europe Forum. De experts gaan er zelfs vanuit dat dankzij het delen van auto’s en parkeerplekken bedrijven geld kunnen verdienen aan mobiliteit.

“Het gaat in de branche al lang niet meer om wie de grootste vloot heeft, maar wie het beste mobiliteitsbeleid voor zijn medewerkers neerzet”, tekende vakblad Fleet&Mobility op uit de mond van Frans Janssen, ceo van Athlon International. In een paneldiscussie met zeven internationale directeuren uit de fleet- en leasebranche werd duidelijk hoe internationale leasemaatschappijen inspelen op de transitie van autobezit naar gebruik van mobiliteit.Alles weten over Total Cost of Mobility? Koop het boek van Roel Hindriks in onze webshop.
Volgens Berno Kleinherenbrink, sinds kort senior vice president commercial bij Leaseplan Corporation, worden de voorwaarden inmiddels ook aangepast. “In de leasepolicy stond altijd dat alleen familie van de leaserijder gebruik mag maken van de auto. Dat hebben we aangepast: leaserijders mogen voortaan hun auto delen.”Bekijk hier de Top 20 Wagenparkbeheerders die onlangs is samengesteld door het vakblad Fleet&Mobility.

Volgens Kleinherenbrink kan de markt voor leasemaatschappijen ook fors worden vergroot. “De helft van de consumenten die bij een van de private leaseacties van Leaseplan Nederland een contract afsloot, had op dat moment geen eigen auto. En was daar ook niet per se voor in de markt. Ze zien in private lease vooral een alternatief voor het openbaar vervoer dat vooral als te duur en inefficiënt wordt ervaren.”

Lees het volledige artikel op Fleet&Mobility.